پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۱۵
|
کد خبر: ۸۸۳
با شاخص های شورای تحول علوم انسانی؛

کتاب های درسی روانشناسی ویژه دوره کارشناسی تألیف شد

مدیرگروه روانشناسی سازمان سمت اعلام کرد: بخش اعظم کتاب های دوره کارشناسی روانشناسی تالیف شده و تاکنون ۷ کتاب تالیف و ۱۵ کتاب دیگر در مراحل مختلف برای تالیف قرار دارند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، علی فتحی آشتیانی گفت: گروه روانشناسی سازمان سمت (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها) ۲ فعالیت متفاوت دارد یکی از کارهای این سازمان، تالیف کتاب های درسی در راستای برنامه‌های شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی است.

وی ادامه داد: تمام برنامه هایی که توسط شورای تحول تصویب می شود، براساس تفاهم نامه ای که بین سازمان سمت و شورای تحول منعقد شده، با شاخص های تحول که شامل غنی سازی، بومی سازی، روزآمدی، و اسلامی سازی است، آماده می شود.

مدیرگروه روانشناسی سازمان سمت افزود: بنابراین در حال حاضر تالیف کتاب دوره کارشناسی روانشناسی را پیش روی خود قرار دادیم و تا کنون توانسته ایم ۶ کتاب روانشناسی مربوط به دروس دوره کارشناسی را منتشر کنیم و یک کتاب نیز در مرحله چاپ است که در مجموع ۷ کتاب روانشناسی دروه کارشناسی آماده شده است.

وی ادامه داد: قرار داد ۱۱ کتاب دیگر روانشناسی مربوط به دوره کارشناسی نیز با اساتید مختلف منعقد شده که در حال تالیف کتاب های مذکور هستند، همچنین ۴ کتاب نیز توسط اساتید دانشگاه به ما تحویل داده شده که در حال ارزیابی آن هستیم.

فتحی آشیانی افزود: درباره ما بقی کتاب ها نیز در حال مذاکره با اساتید مختلف دانشگاه برای عقد قرار داد هستیم.

وی تاکید کرد: به عنوان مدیر گروه روانشاسی سازمان سمت از همه اساتید دانشگاه های سراسر کشور درخواست می کنم، با گروه روانشناسی سازمان سمت تماس داشته و اگر علاقمند به تالیف کتاب در چهارچوب شاخص های شورای تحول هستند، تماس حاصل کنند تا بتوانیم برای تالیف کتاب هایی که باقی مانده با آنها وارد مذاکره شده و قرارداد منعقد کنیم.

فتحی آشتیانی درباره تالیف کتاب های روانشناسی دروه کارشناسی ارشد گفت: تالیف کتاب برای برخی از دوره های کارشناسی ارشد روانشناسی که تصویب شده مانند روانشناسی دین را شروع کرده ایم.

وی ادامه داد: یک دوره دیگر در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی توسط شورای تحول بررسی شده تحت عنوان «خانواده و اختلالات جنسی» که درحال کار برروی برخی از کتاب های آن هستیم دو دوره دیگر نیز توسط شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تصویب شده، تحت عنوان «روانشناسی صنعتی و سازمانی» و «روانشناسی تربیتی» که تالیف کتاب مربوط به این دو دوره نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برخی از کتاب ها یک مولف و برخی ۳ مولف دارند که براساس شاخص های شورای تحول وارتقاء علوم انسانی و برنامه جدید روانشناسی تالیف می شود تالیف قسمت اعظم کتاب های دروه کارشناسی روانشناسی انجام شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش