پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۲۰
|
کد خبر: ۹۰۶
معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: علیرغم تمامی فشارهای اقتصادی، اما برنامه داریم بودجه دانشگاه ها را به صورت صددرصدی پرداخت کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، سعید نمکی در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه امیرکبیر گفت: این قول را می دهیم که علیرغم تمام فشارهای اقتصادی در سال جاری بودجه دانشگاه ها به صورت صددرصدی اختصاص یابد.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی برای اداره مسائل جاری کشور و نیازهای اساسی مشکلی نخواهیم داشت.

معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: غم انگیزترین و استخوان سوزترین صحنه این است که با بانویی مواجه شوی که به دلیل مشکلات اقتصادی تنها خرید او از یک مغازه میوه فروشی کدو و بادمجان باشد که آنها نیز کیفیت لازم را نداشته باشد.

نمکی خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلات امسال با قدرت کشور را اداره خواهیم کرد و نمی گذاریم حتی یک روز حقوق هیچ یک از کارمندان عقب بیفتد.

وی عنوان کرد: در سال جاری بودجه آموزش عالی کشور ۳۰ درصد و بودجه پارک های علم و فناوری ۵۰ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در حال حاضر تنها با جنگ اقتصادی مواجه نیستیم بلکه با ترکیبی از جنگ روانی و اقتصادی رو به رو هستیم که با اتحاد می توانیم از این گردنه عبور کنیم.

نمکی اظهار داشت: در هیچ یک از کشورهای دنیا آموزش و بهداشت جزو بودجه های جاری نیست چرا که آموزش و پژوهش به نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان برای ۵۲ پروژه مدیریت سبز از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده و امیدواریم امسال نیز بتوانیم بیشترین رقم بودجه ای را به این حوزه اختصاص دهیم.

معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز دولت دست نیاز به سمت دانشمندان و محققان کشور دراز کرده تا بتواند مشکلات خود را حل کند.

نمکی گفت: با نگاهی واپس گرا و سنتی نمی توان کشور را اداره کرد بلکه دانشگاه ها باید راهکارهای کاربردی خود را در این زمینه ارائه دهند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه