پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۹۴
|
کد خبر: ۹۱۳
در راستای گسترش تعاملات بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام صورت گرفت؛

تفاهم نامه همکاری سازمان همکاری اقتصادی D-۸ با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام امضاء شد

در راستای گسترش تعاملات بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC در کشورهای اسلامی، تفاهم نامه همکاری سازمان همکاری اقتصادی D-۸ با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در استانبول ترکیه به امضا رسید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دکترمحمد جواد دهقانی سرپرست این پایگاه که برای بازدید از چند دانشگاه معتبر در ترکیه و نیز امضای تفاهم نامه همکاری ISC با سازمان همکاری اقتصادی D-8 در ترکیه شهر استانبول حضور یافته است، در مقر اصلی سازمان D-8 با دبیر کل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که باحضور معاون اجرایی، مدیر دایره حقوقی و قراردادها و برخی دیگر از مسؤولان سازمان D-8 و نیز نماینده کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و همچنین مدیرکل روابط بین الملل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار شد، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گزارش کاملی از فعالیت های متنوع ISC در ایجاد شبکه علمی پیوسته و گسترش تولید علم ازجمله ایجاد یک پایگاه بزرگ از نشریات علمی پژوهشی کشورهای اسلامی به زبان های مختلف و نیز برگزاری کارگاه های ارتقای اثربخشی پژوهش در دانشگاه های معتبر کشورهای اسلامی ارائه کرد.

دکتردهقانی درادامه نقش موثر کشورهای عضو D-8 در تولید علم در سطح بین المللی را براساس آخرین اطلاعات موجود ارائه کرد و نیز برنامه های آتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را در توسعه همکاری با کلیه کشورهای اسلامی به خصوص سازمان های مرتبط زیرمجموعه سازمان همکاری اسلامی (OIC) از جمله آیسسکو و کامستک برشمرد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای نمونه به برگزاری نشست آتی اجلاس دبیران کل کمیسیون های ملی آیسسکو کشورهای اسلامی اشاره کرد که در تاریخ ۱۱ و ۱۲ شهریور۱۳۹۷در جمهوری اسلامی ایران – شیراز و در محل پایگاه استنادی برگزارخواهد شد.

دکتر کو جعفر کو شاری دبیرکل سازمان D-8 از حضور مسئولان ISC در مقر سازمان و امضای تفاهم نامه همکاری ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین از خدمات متنوع ISC و ایجاد پایگاه داده علمی که نقش مهمی در روند توسعه علمی کشورهای اسلامی دارد شگفت زده شده این فعالیت ها را حائز اهمیت دانست.

دبیرکل سازمان D-8 در ادامه بر نقش و حوزه اصلی فعالیت این سازمان که بر مبنای اقتصاد است تاکید کردو گفت: نیاز به ایجاد زیرساخت های علمی تحقیقاتی به منظور توسعه و تحول اقتصادی در کشورهای عضو اجتناب ناپذیر است و لذا ضرورت تشکیل یک شبکه پیوسته علمی به منظور کاهش فاصله کشورهای اسلامی با کشورهای توسعه یافته در سطح بین الملل را با تمرکز بر R&D از ضروری به نظر می رسد.

دبیر کل D-8 در ادامه به نقش موثر ISC در همکاری با سازمان D-8 به منظور ایجاد یک شبکه علمی برای رصد مستمر جایگاه علمی کشورهای عضو D-8 اشاره کرده و گفت: بعد از امضای تفاهم نامه نسبت به ارسال چند پیشنهاد کامل برای همکاری ISC با این سازمان اقدام شده تا شروع همکاری در نشست عمومی D-8 در چند ماه آینده مطرح و همکاری متقابل هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی همچنین به نقش موثر ایران در ایجاد دانشگاه D-8 با موقعیت مکانی دانشگاه بوعلی سینای همدان اشاره و از تحقق این برنامه ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار نقطه نظرات سایر اعضا نیز ارائه شد و در پایان تفاهم نامه همکاری بین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC و سازمان همکاری اقتصادی D-8 به امضا رسید و در خصوص تسریع فرایند عملیاتی سازی این تفاهم نامه با ایجاد خط ارتباطی مستقیم تاکید شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست