پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۷۶
|
کد خبر: ۹۱۶
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هم افزایی نخبگان حوزه علوم انسانی ضروری است

حجت الاسلام حمید پارسانیا گفت: جمع کردن و هم افزایی نخبگان علوم انسانی باید جدی گرفته شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، حجت الاسلام حمید پارسانیا عصر جمعه در افتتاحیه چهارمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: این طرح در واقع هم اندیشی نخبگان دانشگاهی و آشنایی با مبانی فکری حوزویان است.

وی با تأکید بر اینکه باید مسائل فلسفی و انسانی بشر را مطرح و برطرف کنیم، گفت: طرح، شناخت، بررسی و یافتن راهبردهای اساسی برای مسائل بشری نیاز امروز جوامع است.

این پژوهشگر حوزه علوم اسلامی با انتقاد از نبود بودجه و اعتبار کافی برای اجرای این طرح، گفت: متأسفانه به رغم فراوانی متقاضی برای حضور در دوره‌های آموزشی طرح اما کمبود امکانات سبب شده از میان هزار نفر کمتر از ۲۰ درصد پس از ارزیابی‌هایی پذیرفته شوند.

وی با اشاره به گردهمایی تابستانی در سطح دانشجویان کشور، اظهار کرد: بیش از ۲ دهه از طرح‌های کوثر و ولایت با رویکردهای فرهنگی و اجتماعی می‌گذرد اما طرح نخبگان علوم انسانی تنها طرحی است که به صورت تخصصی با دانشجویان حوزه علوم انسانی به مسائل مرتبط به این علوم می‌پردازد.

حجت الاسلام پارسانیا با تأکید بر اینکه هیچکس در این طرح دنبال مدرک گرایی نیست، افزود: این دوره بدون گزاره‌های اجباری آموزشی است و همه افرادی که می‌آیند دغدغه علمی داشته و در پی افزایش معرفت در حوزه علوم انسانی- اسلامی هستند.

وی برخورداری از استادان و مربیان با طیف سیاسی- فکری متنوع را از دیگر ویژگی‌های این طرح برشمرد و گفت: همه استادان و مربیان این طرح صاحب فکر و اندیشه، سبک و تجربه کافی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه علوم انسانی و اجتماعی برای کشورهای پیشرفته یک مسئله مهم و اساسی تلقی می‌شود، گفت: طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی با ایجاد حلقه‌های تخصصی به رشد و توسعه علوم انسانی – اسلامی کمک شایانی می‌کند.

شایان ذکر است، در چهارمین طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی از کتاب «ما و علوم انسانی» که شامل مجموع درس گفتارهای دوره سوم طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی است، رونمایی شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر