پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۰۱
|
کد خبر: ۹۱۷
دکتر ابراهیم صالحی عمران گفت: موضوع هدایت حرفه ای در دانشگاه ها مورد غفلت واقع شده از این رو دانشگاه فنی و حرفه ای استارت هدایت حرفه ای را برای کمک به دانشجویان زد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر ابراهیم صالحی عمران با اشاره به غفلت دانشگاه ها از موضوع هدایت حرفه ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای اخیرا فعالیت خود در زمینه هدایت حرفه ای دانشجویان را آغاز کرده است که این کار به دانشجویان و فارغ التحصیلان در محیط و بازار کار کمک می کند.

وی ادامه داد: در سیستم آموزش عالی هدایت حرفه ای خوبی صورت نگرفته است، براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، یک بخش هدایت حرفه ای در آموزش و پرورش، یک بخش در دانشگاه فنی و حرفه ای و یک بخش دیگر آن نیز بعد از دانشگاه صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: این کار باعث می شود تا دانشجویان در رشته هایی متناسب با علایق، سلایق و استعداد خود تحصیل کنند و بعد به آنها کمک شود تا جذب بازار کار شوند.

صالحی عمران خاطرنشان کرد: این سیستمی است تحت عنوان «راهنمایی حرفه ای» که در دانشگاه ها زیاد جدی گرفته نمی شود این درحالی است که در ساختارهای دانشگاه هم باید هدایت حرفه ای صورت بگیرد که ما در دانشگاه فنی و حرفه ای استارت آن را زدیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه