پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۴۴۳
|
کد خبر: ۹۲۷
توسط عضو هيأت علمي دانشگاه بوعلي سينا صورت گرفت؛

"اوره آهسته رَهِش"، محصولي ارزان قيمت همراه با تكنولوژي نوين

دكتر داريوش عليپور، عضو هيأت علمي دانشگاه بوعلي سينا، در گفتگو اختصاصي با بسنا، از توليد محصولي جديد جهت كمك به صنعت تغذيه دامپروري كشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
دكتر داريوش عليپور، عضو هيأت علمي گروه علوم دامي دانشگاه بوعلي سينا، در گفتگو اختصاصي با خبرنگار بسنا، از توليد محصولي جديد جهت كمك به صنعت دامپروري كشور خبر داد.

وي افزود: اين طرح در قالب پروژه دكتري با هدف توليد محصولي جهت كمك به صعنت دامپروري كشور از حدود ٥ سال پيش آغاز شده است.

عضو هيأت علمي دانشگاه بوعلي سينا بيان داشت: اين كار يك پروژه تحقيقاتي مشترك است با تلاش محققان دانشگاه بوعلي سينا و با همكاري دكتر مهدي محمودي و دكتر مقيمي، اعضا هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي به انجام رسيده است.

وي تشريح كرد: يكي از معضلات موجود در صنعت دامپروري، بالا بودن قيمت خوراك هاي پروتئيني است كه به مصرف دام مي رسند، از اين رو ما درصدد توليد محصولي ارزان قيمت، همراه با تكنولوژي هاي جديد برآمديم.

دكتر عليپور در ادامه گفت: اين محصول به نام "اوره آهسته رَهِش" نام گزاري شده است كه در مراحل متعددي آزمايشات لازم روي آن صورت گرفته و نتايج مثبتي نيز از آن حاصل شده است.

وي يادآور شد: در بازه زماني كه به عنوان فرصت مطالعاتي در كشور كانادا حضور داشته است، در يكي از يكي از مجهزترين آزمايشگاه هاي مراكز تحقيق در استان آلبرتاي اين كشور مجددا آزمايش هاي تكميلي را روي اين محصول انجام داده و آن را با نمونه آمريكايي محصول مقايسه كرده و در نهايت اطمينان حاصل شد كه اين محصول كاملا جوابگو بوده و از كيفيت خيلي بالايي برخوردار است

دكتر عليپور با اشاره به اين موضوع كه تكنولوژي و فناوري هايي كه براي توليد اين محصول استفاده شده جديد است و از فناوري هاي موجود جهت توليد و به نتيجه رساندن آن استفاده اي نشده است

وي اظهار داشت: با رايزني هايي كه صورت گرفته است، اين محصول در آستانه توليد قرار دارد و در حال حاضر نيز از سوي تعدادي از شركت هاي خصوصي، پيشنهاداتي جهت تحقق اين امر ارائه شده است كه پس از بررسي هاي لازم با يكي از شركت هاي مذكور به توافق خواهيم رسيد.

خبرنگار: مولوی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری