پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۵۵
|
کد خبر: ۹۴۸
معاون فرهنگي و اجتماعی دانشگاه بوعلي سينا در نشست با هیأت تحریریه بسنا:

خبرنگاري يك مسؤوليت و رسالت الهي است

دكتر علي اكبر عروتي موفق، معاون فرهنگي و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا در نشست با اعضای هیأت تحریریه بسنا، خبرنگاري را مسئوليتي الهي دانسته و به برخي از وظايف خبرنگاران اشاره كرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دكتر علي اكبر عروتي موفق، معاون فرهنگي دانشگاه، در نشست با اعضای هیأت تحریریه بسنا، ضمن اشاره به شغل خبرنگاري به عنوان يك مسؤوليت الهي بيان كرد: ما پيامبران را خبرنگار مي دانيم زيرا پيامبر كسي است كه از عالم غيب به ما خبر مي دهد.

وي در ادامه به برخي از وظايف خبرنگاران اشاره كرد و گفت: اولين پايه مهم براي خبرنگاري، دقت در نقل مطالب است و خبرنگار بايستي خوب بشنود و شنيده هاي خود را با دقت ثبت و ضبط كند، زيرا مطالبي كه از ديگران دريافت مي كند در دست وي امانت محسوب مي شود.

معاون فرهنگي و اجتماعی دانشگاه اضافه كرد: داشتن انصاف مسأله مهم ديگر در حرفه خبرنگاري است، به عبارتي خبرنگار بايستي منصفانه به نقل خبر بپردازد.

وی خاطرنشان كرد: اتقان خبر بحث بسيار مهمي است؛ يعني خبري كه خبرنگار منتشر مي كند بايد از منبع موثق نقل شده باشد.

دکتر عروتی افزود: داشتن تخصص در حرفه خبرنگاري همچون ساير رشته با اهميت است و خبرنگاران بايستي پيش از تهيه خبر مطالعه اي در خصوص مسأله پيش آمده داشته باشند تا با اصطلاحات و واژه های تخصصی غریبه نباشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا داشتن اخلاق خبرنگاري را از ديگر نكات مهم دانسته و گفت: هر يك از خبرنگاران بسنا براي مجموعه دانشگاهي نقش الگويي دارند و بايستي آراستگي ظاهر، متانت و وقار و رعايت چهارچوب هاي حاكم بر دانشگاه را در نظر داشته باشند.

وي در پايان توضيح داد: تمام نشريات دانشگاهي و همچنین خبرگزاري بسنا، در مجموعه دانشگاه ذيل كميته ناظر بر نشريات دانشگاهي فعاليت مي كند و به طور پیوسته بر فعالیت آن نظارت می شود.

خبرنگار: مولوی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست