پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۴۰
|
کد خبر: ۹۶۹
به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور رئیس دانشگاه بوعلی سینا به همراه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه به دیدار خانواده کارکنان آزاده دانشگاه رفت.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، عصر روز شنبه 27 مرداد و به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور، رئیس دانشگاه بوعلی سینا به همراه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه به دیدار خانواده آقایان محمدرسول امیدزاده و جمشید آقاجانی از کارکنان آزاده دانشگاه رفت.

در این دیدار دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: یکی از کارکرد های دانشگاه، کارکرد فرهنگی آن است، دانشگاه در بحث فرهنگ می تواند بسیار فعال و مؤثر باشد.

وی افزود: هر جا توسعه ای اتفاق افتاده و زیر ساخت فرهنگی داشته، حتما درآن جا دانشگاه نقشی مهمی ایفا کرده است.

دکتر محمدی فر گفت: دانشگاه بوعلی سینا به عنوان یک بنیاد فرهنگی، وظیفه خود می داند در این عرصه ایفای نقش کند و این ارزش ها را پاس بدارد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: خانواده شهدا، ایثارگران وآزادگان حق زیادی بر گردن انقلاب و ایران اسلامی دارند و باید در جای خود مورد تجلیل قرار گیرند.

وی اضافه کرد: حتی سختی های خانواده شهدا و ایثارگران بیشتر از خود آن بزرگواران است، که نمونه آن چشم انتظاری خانواده های آزادگان است که خیلی دشوار تر از رنج اسارت بوده است.

دکتر محمدی فر تأکید کرد: آنچه مهم است این است که ما این ارزش ها راحفظ کنیم چون که این عزیزان برای حفظ خاک پاک ایران با اتکا به قدرت الهی تلاش بسیار کرده وهزینه های زیادی را متحمل شده اند.

وی بیان داشت: در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک ایران عزیزمان به دست بیگانه نیفتاد واین ارزش زیادی دارد؛ مردم ما مقاومت کردند واین مقاومت تنها در جبهه حق علیه باطل و جبهه نبرد نبود، بلکه در اسارت هم این مقاومت دیده می شد. اسرای ما با مقاومت خود در اردوگاه های رژیم بعث عراق نشان دادند که ملت ایران ملت بزرگی است.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: ما باید قدر این ارزش های کشور را بدانیم و یکی از این ارزش ها مردم ما هستند، که ضروری است ما برای حفظ این ارزش تلاش کنیم و آن را به آیندگان برسانیم.

وی در پایان اظهار داشت: ما افتخار می کنیم درجمع این مردم ارزشمند هستیم و در کنار خانواده فرهنگی دانشگاه خدمت می کنیم؛ امیدواریم که بتوانیم گوشه ای از این آزادگی ها و افتخارات را ارج بنهیم.

خبرنگار: قیاسی

عکس: موسوی ستوده


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست