پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۵۱
|
کد خبر: ۹۷۱
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم:

اختصاص گرنت ماهیانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی

دکترعبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم از اختصاص گرنت ماهیانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راستای بند «ط» تبصره ۹ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر نیسی در خصوص نخستین ماده تبصره ۹ در خصوص شرکت ها و موسسه ها و مراکز مجاز جهت استفاده از این تبصره گفت: شرکت های سود ده، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت قادر به استفاده از این تبصره هستند و منابع آن ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی هر یک از شرکت ها، بانک ها و موسسه ها می باشد و کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری دارای ردیف بودجه ای در قانون می توانند از آن استفاده کنند.
دکتر نیسی در ادامه افزود: خزانه موظف است حساب خاصی را برای واریز منابع موضوع این آیین نامه ظرف دو هفته بعد از ابلاغ آن تعیین و اعلام کند و شرکت ها و موسسه ها موظف هستند در پایان هر سه ماه معادل ۲۵ درصد از مبلغ منابع موضوع این آیین نامه را به حساب فوق واریز کنند.
وی در خصوص منابع موضوع این آیین نامه در راستای حل مشکلات شرکت ها و موسسه ها گفت: منابع موضوع این آیین نامه در مواردی از قبیل پروژه های پژوهش کاربردی از طریق اعضای هیئت علمی، اجرای پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و پروژه های تحقیقاتی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی غیر شاغل هزینه می شود.
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه افزود: حداقل ۶۰ درصد مبلغ هر پروژه باید به دانشجویان و یا پژوهشگران پسا دکتری و یا دانش آموختگان پژوهشگر فعال پرداخت شود.
دکتر نیسی با اشاره به ۱۰ درصد از منابع موضوع این آیین نامه افزود: شرکت ها، بانک ها و موسسه ها می توانند حداکثر تا ۱۰ درصد از منابع موضوع این آیین نامه را از طریق دانشگاه ها و موسسات پژوهشی که بر اساس اساسنامه وابسته به وزارتخانه یا سازمان ذی ربط بوده و دارای ردیف بودجه ای می باشند، هزینه کنند.
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به طراحی سامانه در این خصوص گفت: توافق نامه های منعقده بین شرکت ها، بانک ها و موسسه ها باید در سامانه ای که توسط دبیر خانه شورای عتف تعیین و به کار گرفته شده، ثبت شود و مطابقت آن با این آیین نامه به تایید دبیرخانه رسیده و به سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.
دکتر نیسی با اشاره به آدرس سامانه در سایت معاونت پژوهش و فناوری گفت: ابتدا شرکت ها پروژه ها و اولویت ها را در سامانه مپفا، سامانه سجاد بخش بند ط تبصره ۹ ثبت می کنند و سپس، یک حساب کاربری برای دانشگاه ها تعریف می شود و دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی در این خصوص باید نماینده خود را به معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش