پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۸۵
|
کد خبر: ۱۵۳۷
دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه تا زمانی که کشور ما نگاه مصرفی به آموزش و پرورش دارد باید انتظار داشته باشیم که هزینه های ما در این زمینه اتلاف شود گفت: ما باید نگاه مصرفى را از آموزش و پرورش برداریم و به نگاه سرمايه انسانى تبديل کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در کارگاه طرح ملی خانواده و بین نسلی که در سالن اجتماعات مهمانسرای پردیس این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما نباید نگاه مصرفی به آموزش و پرورش داشته باشد؛ ما باید نگاه مصرفى را از آموزش و پرورش برداریم و به نگاه سرمايه انسانى تبديل کنیم.

وی افزود: اگر می خواهید سرمایه گذاری کنید، انسان تربیت کنید؛ ما امروزه خوشحاليم كه دانشگاه در عرصه هاى مختلف مسائل اجتماعى، اقتصادى و فرهنگى فعاليت خود را دارد و اميدواریم كه دانشگاه، محل تأمل و تعاطى نگاه هاى مختلف محققين در حوزه هاى مختلف باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه گفت: مشكلات مربوط به شكاف بين نسلى، ريشه در تاريخ انسان ها دارد و اين بحث، يك بحث جهانى و داخلی است كه اين دو تفاوت بسيار زيادى با يكديگر دارند.

وی بیان داشت: نكته اى كه در اينجا مطرح مى شود اين است كه نفوذ حكومت ها بر مردمشان از لحاظ اجتماعى بسيار كم شده است و اين موضوعى است كه افراد تصميم گيرنده در جامعه حاضر به پذيرش اين پديده، مسأله و بحران نيستند؛ بعضى از موضوعات، پديده هستند و بعضى ها از مسأله هم فراتر رفته و تبديل به بحران شده است که نياز به پردازش دارد.

دکتر محمدى فر تشريح كرد: مدرنيك بودن درجوامع امروزى، باعث بروز افسردگى در بين افراد جامعه و سلب آرامش در ميان مردم شده است که اين افسردگى در جوامع، در نتيجه برخى از سياست هاى غلط، به وجود آمده است.

وى با اشاره به اینکه بعد از انقلاب صنعتى، نگاه جوامع بشری نيز تغيیر پيدا كرد، اظهار داشت: در آن زمان جامعه ما علاقه مند شد که دیگران برای آنها تصمیم بگیرند؛ با اینکه ممکن است این موضوع برای بسیاری از ما ناخوشایند باشد، اما اين واقعيتى است كه ما با آن رو به رو هستیم.

محمدی فر با اشاره به الگوهاى غلطى كه در رسانه ها تبليغ می شود، اضافه کرد: این تبلیغات باعث شده كه الگوى ازدواج به شدت در جامعه ما تغير پيدا كرده و با ترويج تجمل گرايى و مادى گرايى روز به روز از مسأله ازدواج فاصله بگيريم.

وى در نهایت با بیان اینکه معلم در مدارس ما جايگاهى ندارد تصریح کرد: وظیفه ما این است که مدارس را مقدس بشماريم، چراکه يكى از اشتباهات ما در نظام آموزش و پرورش، جداسازى آموزش از پرورش بود كه از آن به بعد ما شاهد از هم پاشیدگی نظام خانواده بوديم.

خبرنگار: اشراقی
عکس: حسنی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست