پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۶
|
کد خبر: ۱۰۰۰
رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

یارانه غذای دانشجویی کم نشده است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به حمایت این صندوق از تغذیه دانشجویی گفت: یارانه غذای دانشجویی کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، ذولفقار یزدان مهردرباره اینکه آیا یارانه غذای دانشجویی حذف خواهد شد، گفت: خوشبختانه نه تسهیلات دانشجویی و نه یارانه غذا کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز داشته است.

وی ادامه داد: منابع ما از ۴۱۷ میلیارد تومان به ۶۷۰ میلیارد تومان افزایش داشته واین هم افزایی که منجر به افزایش این منابع شده برروی یارانه غذای دانشجویی نیز اثر داشته و آن نیز افزایش خواهد داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: ردیف یارانه تغذیه و غذای دانشجویی در اختیار خود دانشگاه‌ها بوده و دانشگاه‌ها پرداخت می کنند، ولی صندوق رفاه دانشجویان نیز با کمک و مساعدت هیات امنای صندوق تلاش می کند، اگر مشکلاتی در حوزه تغذیه باشد برای رفع آن اقدام کند.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در جهت حمایت تغذیه دانشجویی امسال انجام شده، رتبه بندی سلف سرویس و آشپزخانه های دانشگاه ها است. امسال سلف سرویس و آشپزخانه های رتبه ۳ ارتقاء می یابند.

یزدان مهر افزود: صندوق به دانشگاه هایی که دارای سلف سرویس و آشپزخانه رتبه ۳ هستند ۵۰ درصدکمک کرده و ۵۰ درصد نیز دانشگاه کمک می کند تا این سلف سرویس و آشپزخانه ها از حالت سنتی به صنعتی ارتقاء یابند.

وی ادامه داد: در کنار آن، رستوران های مکمل ایجاد شده که با حمایت صندوق اکنون شاهد تنوع و ارتقاء کیفیت غذایی در دانشگاه ها هستیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: حتی برخی از فارغ التحصیلان دانشگاهی اقدام به ایجاد رستوران های مکمل در دانشگاه‌ها کرده‌اند که هم نسبت به غذای بیرون قیمت مناسبی دارد و هم دانشگاه برای استفاده از غذا های این رستوران، به هر دانشجو۳ تا۴هزار تومان برای هر پرس یارانه می دهد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو