پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۶۵
|
کد خبر: ۱۰۹۶
با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند منصوب شد

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر سید حجت هاشمی را به سمت «سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند» منصوب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، در این حکم انتصاب خطاب به دکتر سید حجت هاشمی آمده است:

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب عالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند منصوب می شوید.

انتظار می رود با بهره مندی از تجارب همه اعضای هیأت علمی دانشگاه و استفاده از تمامی ظرفیت ها و همچنین جامعه نیکوکاران حامی آموزش عالی وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت المال و اعمال سیاست های موثر صرفه جویی در هزینه ها، پرهیز از تجمل گرایی، تقویت نظم و انظباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.

دکتر هاشمی دانش آموخته کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه فردوسی مشهد، کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتری از دانشگاه شفیلد انگلستان و استاد مهندسی مکانیک دانشگاه بیرجند است.

وی در سال ۱۳۹۰ در اولین جشنواره بین المللی انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن ایران جزو ده پژوهشگر برتر کشور انتخاب و پژوهشگر برتر دانشگاه بیرجند در سال های ۸۷ و ۸۸ بوده است.

دریافت جایزه بهترین رساله دکتری در دپارتمان مکانیک دانشگاه شفیلد در سال ۲۰۰۳ و دریافت جایزه نقدی و لوح تقدیر از کمیته جوایز و افتخارات انجمن مهندسان مکانیک آمریکاASMEبه دلیل ارائه مقاله برگزیده (رتبه اول) در بخش مسابقه مقالات برتر دانشجویی چهارمین کنفرانس بین المللی خطوط لوله (شمال آمریکا و کانادا-کلگری -۲۰۰۴) از دیگر دستاورد‌های علمی وی بوده است.

دکتر هاشمی عضو هیات ممیزه دانشگاه بیرجند از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳، رئیس کمیسیون تخصصی مهندسی دانشگاه بیرجند از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳، مسئول پژوهشی دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند (سال ۱۳۷۶)، مدیر پژوهشی دانشگاه بیرجند (سال ۷۷-۷۸) و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند (۸۸ تا ۹۰) بوده است.

چاپ و ارائه بیش از ۱۲۰ مقاله شامل ۲۱ مقاله انگلیسی در مجلات علمی خارج، ۱۸ مقاله فارسی در مجلات علمی داخل، ۴۹ مقاله فارسی در کنفرانس های داخل و ۳۵ مقاله انگلیسی در کنفرانسهای خارج و داخل، ثبت ۶ اختراع، انجام ۵ طرح پژوهشی، راهنمایی بیش از ۳۰ پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از جمله فعالیتهای علمی و پژوهشی دکتر هاشمی است.

وزیر علوم در نامه جداگانه ای از خدمات دکترناصر مهرشاد، رئیس سابق دانشگاه صنعتی بیرجند در زمان تصدی ریاست این دانشگاه قدردانی کرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه