پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۸۲
|
کد خبر: ۱۱۱۲
مدیرکل فرهنگی جشنواره حرکت از پیگیری برای فراهم کردن زمینه حضور جدی بخش صنعت در جشنواره حرکت امسال خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، محمد هادی عسکری در اختتامیه نشست کارشناسان انجمن‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: امروز به دلیل شرایط خاص کشور، از دانشگاه انتظار می‌رود به رسالت تاریخی خود عمل کند؛ بدون تردید تعامل سازنده بدنه کارشناسی دانشگاه با دانشجویان درایجاد امید واعتماد اجتماعی درجامعه مؤثر است.

وی ادامه داد: بیست سال فعالیت مؤثر انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه ها و دستاوردهای فعالیت‌های فرهنگی واجتماعی مایه مباهات دانشگاه و دانشگاهیان است. اما نیاز به ساختارهایی داریم که بتواند به صورت مؤثر این کنش‌ها وکنشگران را مورد رصد وارزیابی قرار داده و با طراحی یک شبکه نوین، خروجی‌های انجمن‌های علمی دانشجویی را ساماندهی کرده و امروز این کنشگران بتوانند برای خود و جامعه تولید ارزش کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی جشنواره حرکت را عصاره فضائل انجمن‌های علمی دانشجویی خواند و خاطر نشان کرد: هم اکنون ده دوره از این جشنواره برگزار شده است و ما تعمد داریم جشنواره یازدهم را حرکت ۱۰+۱ بخوانیم چرا که معتقد هستیم بعد از ده سال باید در ساختار و کارکردهای انجمن‌های علمی دانشجوبی و به تبع آن جشنواره حرکت، هم راستا با تغییرات والزام های محیط پیرامونی دانشگاه تغییراتی صورت گیرد.

وی گفت: به دنبال این هستیم که از رقابت‌های غیر سودمندی که قطب سازی های کاذب در بین دانشجویان وکنشگران فعال فرهنگی واجتماعی در دانشگاه ها ایجاد می‌کند و روان دانشجویان و کارشناسان را درگیر و آزرده خاطر می‌کند، بکاهیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره حرکت تمرین نقش آفرینی به وسیله دانشجویان برای ایفای نقش فردای دانش آموختگی است افزود: در جشنواره حرکت امسال دو رویکرد را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و آن ایجاد فضای گفتگو وگفت وگو محور بودن جشنواره است و دیگری به دنبال فراهم کردن زمینه حضور جدی بخش صنعت در جشنواره هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بخش بین الملل جشنواره گفت: امیدواریم با تمهیدات به عمل آمده شاهد حضور دانشجویان وگروه های دانشجویی از دانشگاه‌های کشورهای مختلف درجشنواره یازدهم باشیم.

عسکری خاطرنشان کرد: دانشگاه امروز باید دانشگاه مؤثر باشد و در حل مسائل کشور تأثیر گذار باشد از اینرو به دنبال تشکیل میزهای صنعت در جشنواره از طریق ارتباط با سایر وزارتخانه‌ها هستیم.

وی مزیت این اقدام را بررسی و ارائه راهکار توسط دانشجویان وگروه های آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در خصوص مسائل موجود در این سازمانها از طریق طرح در فضای جشنواره دانست وافزود: این فرایند به طور قطع ارتباط دانشگاه وصنعت را برقرار می‌کند.

مدیرکل فرهنگی واجتماعی وزارت علوم با اشاره به ظرفیت انجمن‌های علمی دانشجویی علوم انسانی و هنر و لزوم تقویت آنها در دانشگاه ها گفت: به دنبال آن هستیم که در ساختار انجمن‌های علمی دانشجویی در اداره کل، بخشی را برای پیگیری برنامه‌های این انجمن‌ها تأسیس کنیم.

وی گفت: بر اساس آموزه‌های دینی وماموریت های سازمانی لازم است درفراهم آوردن وخلق فضای با نشاط و مشارکت محور در دانشگاه تلاش نمائید تا دانشجویان بتوانند در کنار شما و با تکیه برعنصر خلاقیت وتلاش علمی وفرهنگی در توسعه و اعتلای کشور نقش آفرین باشند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری