پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۹۵
|
کد خبر: ۱۲۱۸
با نگاه به حمله تروریست های مسلح به رژه نیروهای نظامی و انتظامی اهواز، فاطمه محمدی دانشجوی حقوق دانشگاه بوعلی سینا و خبرنگار بسنا یادداشتی نوشت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷

با نگاه به حمله تروریست های مسلح به رژه نیروهای نظامی و انتظامی اهواز، فاطمه محمدی دانشجوی حقوق دانشگاه بوعلی سینا و خبرنگار بسنا یادداشتی نوشت که در ادامه می خوانید:

حمله تروریست های مسلح به رژه نیروهای نظامی و انتظامی اهواز، در سالروز آغاز جنگ ایران و عراق موجب برجای گذاشتن چندین کشته و مجروح شد. در همان لحظات اولیه، ابتدا گروهک الاحواز مسؤولیت این حادثه را بر عهده گرفت و دلیل این حمله تروریستی را مخالفت با حکومت به دلیل وضعیت نامساعد معیشتی مردم اهواز اعلام کرد و پس از آن داعش با انتشار ویدیویی، خود را عامل اصلی این حادثه خواند. ایران ضمن تروریستی خواندن این حادثه، از سرکوب شدید عاملان این حمله سخن گفت. حال با توجه به واکنش شدید مقامات کشورمان منتظر انتقام در چارچوب قانونی با این حمله ددمنشانه بودیم که در روزهای اخیر، با حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش، این مهم تا حدودی حاصل شد.

گروهک الاحواز بیشتر بشناسیم!

گروهک تروریستی که در خارج از مرزهای کشورمان به دنبال موقعیت مناسب برای ایجاد تفرقه افکنی و تجزیه طلبی بود. در دقایق نخست حادثه مسؤولیت را برعهده گرفت و پس از آن با انتشار بیانیه ای مسؤولیت خود در حمله تروریستی اهواز را رد کرد. گرچه اینگونه خود را کنار کشید اما وزارت خارجه برای مبارزه با این گروهک، ضمن احضار سفرای کشورهایی که برخی از اعضای گروه الاحوازیه در آن ها مقیم هستند، از دولت های مزبور خواستار محکوم کردن این حمله و همچنین تحویل افراد مرتبط با این حادثه شد، تا آن ها را به اشد مجازات برساند. باید این نکته را در نظر بگیریم تا وقتی که این افراد در خاک آن کشورها مرتکب جنایت نشده اند، امکان برگشت آن ها وجود ندارد و این، خبر از باز بودن این پرونده می دهد و مواضع بین المللی این حادثه؛ پس همانطور که می دانیم با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود اقلیت های قومی و مذهبی در کشورمان، این نکته را می طلبد که توجه ویژه ای به این مناطق حساس و استراتژیک داشته باشیم و مسائل و مشکلات این منطقه را به صورت بنیادین حل کنیم تا نقشه دشمنان را قبل از به وقوع پیوستن خنثی کنیم.

و اما داعش!

داعش با انتشار ویدیویی از هر چهار عامل اصلی در حالی که لباس نظامی به تن داشتند، ادعای خود را ثابت کرد. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه با هوشمندی و درایت خود از دستگیری 22 نفر از افراد مرتبط با این حادثه سخن گفت. همچنین می دانیم که در ادمه نیز مسؤولین امنیتی و اطلاعاتی عاملان این حادثه را شناسایی می کنند و به اشد مجازات می رسانند. درست است که پایان این بازی کثیف سیاسی، حق بر باطل پیروز می شود، ولی بهای این پیروزی جان مظلومان جهان است و حقوق بشر مانند روز روشن نقض می شود، آن هم از جانب مدافعانش...


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست