پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۵۱
|
کد خبر: ۱۳۳
از اهداف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها؛

توسعه و تبیین آگاهی ها و علائق سیاسی و تبیین ارزش های اسلامی است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، در نشست خبری امروز خود، گفت: با توجه به نیازمندی های دانشگاهیان و قشر جوان بعد از انقلاب اسلامی ایران، تصمیم بر این گرفته شد که نهادهای فرهنگی به پیشنهاد حضرت امام ( ره) در فضای دانشگاه ها مستقر شوند و راهنمایی برای دانشجویان باشند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

حجت الاسلام والمسلمین علی محمد عباسی در نشست خبری امروز خود و در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسنا، با بیان اینکه یکی از اهداف نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها توسعه و تبیین آگاهی ها و علائق سیاسی و تبیین ارزش های اسلامی است گفت: با توجه به نیازمندی های دانشگاهیان و قشر جوان بعد از انقلاب اسلامی ایران تصمیم بر این گرفته شد که نهادهای فرهنگی به پیشنهاد حضرت امام ( ره) در فضای دانشگاه ها مستقر شوند و راهنمایی برای دانشجویان باشند.

وی افزود: یکی از اهدافی که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به دنبال آن بوده و هست، ایجاد و گسترش فضای معنوی و فرهنگی و همچنین رشد فضایل اخلاقی است، که نیاز به کمک و همیاری جامعه دانشگاهی دارد.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به دنبال پیوند هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه است افزود: از دستاوردهای این نهاد، پیوند بین دانشگاه و حوزه های علوم اسلامی است که به تعبیر مقام معظم رهبری "وحدت در هدف است" و نهاد رهبری به دنبال آن است و نتیجه آن نیز یک ایران مستقل اجتماعی و فرهنگی است.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه های حوزه این نهاد فرهنگی دانشگاه، رشد و گسترش فضائل اخلاقی در بین دانشجویان است، خاطرنشان کرد: رشد فضائل اخلاقی در بین دانشجویان نیازمند زیر بناهای دینی است و در این راستا برای پیش برد این هدف، ارائه دروس معارف اسلامی در نظر گرفته شده که بر عهده نهاد رهبری است که در این زمینه از حضور فضلای حوزه های علمیه استفاده شده است.

عباسی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با مشکلاتی برای رسیدن به حد مطلوب رهبری روبروست، تأکید کرد: با وجود مشکلات مالی متعدد، خوشبختانه نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا توانسته در مسیر پیشرفت و رسیدن به نقطه مطلوب قدم بردارد و از مهمترین اقدامات صورت گرفته می توان به برگزاری همایش ها، نشست های تخصصی‌، مناظره ها، کرسی های هم اندیشی دینی، برپایی مجالس مذهبی با همکاری هیأت دانشجویی، حضور اساتید و مبلّغان دینی، برگزاری حلقه های معرفت و همچنین برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی اشاره کرد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در پایان خاطرنشان کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای این نهاد بسیار ناچیز است اما با حمایت های مسؤولین دانشگاه و اساتید و جامعه دانشگاهی این نهاد استوارتر از قبل به وظایف خود عمل می کند.

وی هم چنین از ثبت ازدواج 135 نفر از زوج های دانشجوی این دانشگاه خبرداد و گفت: در راستای افزایش ازدواج های دانشجویی و ارتقای مهارت های زندگی این افراد از 17 الی 20 اسفند به مدت سه روز به مشهد مقدس اعزام می شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست