پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۵۲
|
کد خبر: ۱۳۴۷
به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان همدان؛

جنبش دانش آموزی 30 مهر همدان بازخوانی شد/ گزارش تصویری

بزرگداشت جنبش دانش آموزی 30 مهر سال1357 در همدان، به همت اتحادیه دانش آموزی استان همدان برنامه ای در سالن ابن سینای همدان برگزارشد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دراین مراسم که با حضور جمع کثیری از دانش آموزان استان و شهرستان همدان برگزارشد، مهندس حسین تاریخی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی سراسر کشور، به بررسی نقش دانش آموزان پرداخت وگفت: استان همدان دارای مفاخر و مشاهیر گران مایه ای است که تقدیم انقلاب کرده است.

وی بیان داشت:30 مهر یادآور اتفاقاتی بزرگ برای عرصه دانش آموزی است، دانش آموزان که در مبداء انقلاب باعث رقم زدن اتفاقات مؤثری بودند؛ درواقع نقطه عطف آغاز انقلاب از همدان بود.

دبیر کل اتحادیه های انجمن های اسلامی دانش آموزان خاطرنشان کرد: هرجا جوانان و نوجوانان وارد عمل شدند، ما توانستیم با موفقیت آن عرصه راپشت سر بگذاریم؛ قبل و بعد از انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس، تجربه به ما نشان داده است که نوجوانان قشر تأثیرگذاری هستند.

وی افزود: در برنامه های اجتماعی و هر برنامه دیگری که به آن اعتماد شده، گره های کور را باز کرده و مشکل های بزرگی را حل کرده اند.

تاریخی اظهار کرد: حضور دانش آموزان در این جمع یادآور نقش آفرینی های ویژه آنهاست و اینطور نیست که به خاطر محدودیت سنی نتوانند کاری کنند؛ ما اکنون در برهه ویژه ای از دوران انقلاب اسلامی هستیم و نهال انقلاب بعد از چهل سال و بعد از پشت سر گذاشتن سختی های زیاد به قدرتی تبدیل شده که تنها محدود به ایران نیست، بلکه به کشور های دیگر نیز گسترش پیدا کرده که طبیعتا این اقتدار نظام موجب خشنوودی ابرقدرت ها نخواهد بود.

وی تصریح کرد: کسانی که ادعا می کنند، می توانند نظام بین الملل را گسترش دهند مشاهده می کنند که ایران بنیان های فکری آنها را به لرزه درمی آورد، پس بیکار نخواهند نشست؛ طبیعتا با تمام توان به مقابله و مواجهه با ایران درآمده اند و به فکر ضعیف کردن ایران هستند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی سراسر کشور افزود: این تجربه از صدر اسلام به ما رسیده است، از آن زمانیکه پرچم اسلام توسط پیامبر صلوات الله علیه برافراشته شد هیچ کس فکر نمی کرد اسلام در کل عربستان گسترش پیدا کند و همه به عنوان یک دین ضعیف به اسلام نگاه می کردند و فکر نمی کردند که اسلام قدرت پیدا کند، اما اسلام به جایی رسید که بدون هیچ خونریزی مکه را فتح کرد و عربستان به تسخیر اسلام درآمده و اسلام بعد از آن جهانی شد.

وی اضافه کرد: یکی از برهه های حساس در اسلام، جنگ صفین بود و سپاه اسلام به فرماندهی حضرت علی علیه السلام و یارانی چون مالک اشتر، عمار و یاسر و در مقابل سپاه کفر با فرماندهی معاویه ابن ابی سفیان و عمروعاص قرار داشتند؛ سپاه اسلام در این مقابله به حدی پیش رفته بود که به یک قدمی خیمه های دشمن رسیده بود، اما با با حربه عمرعاص روبرو شدیم که قرآن ها را حکم قرار داد، از یک شکاف کمرنگ دشمن استفاده کرد و باعث تزلزل شد؛ آنچه باعث این مورد شد عدم هماهنگی و عدم هم افزایی سپاه اسلام با یکدیگر بود.

وی توضیح داد: در نظام فعلی ایران نیز که ما در بالاترین مرحله قدرت ایستاده ایم، ابرقدرت ها دچار ایران هراسی شده اند، به همین دلیل با همه قوا آماده شده اند؛ آنچه ما باید به آن توجه کنیم این است که با هم متحد و یکپارچه باشیم، وحدت ما ضامن پیروزی های بعدی خواهد شد و اگر بتوانیم این وحدت را ایجاد کنیم، از این مشکلات خارج خواهیم شد و تا زمانیکه پرچم اسلام در سراسر دنیا برافراشته شود راه جهاد ادامه دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی سراسر کشور گفت: ما به همه ملت ایران، دنیا و مسؤولان نظام عرض می کنیم که نوجوانان ایران با امید و مستحکم و با انگیزه، آرمان های انقلاب را پیگیری می کنند، به پشتوانه همان30 مهر همدان و 17 شهریور خیابان ژاله و نتیجه 22 بهمن سال57.

به گزارش بسنا، در این برنامه همچنین همسر شهید علی محمدی از شهدای ترور و مادر شهید احمدرضا احدی از شهدای نخبه علمی و مدیر مدرسه هولی سی تی(مدرسه ای در قم برای غیر ایرانیان)، حجت السلام سید عرفان مهدی زیدی و حجت السلام میرمحمد رئیس اتحادیه روحانیون نیجرییه در این جمع حاضر بودند و به گفتگو در زمینه فعالیت های خود پرداختند.


خبرنگار: قیاسی

عکس: تشکری


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی