پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۱۳
|
کد خبر: ۱۴۱۰
دکتر محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی بیان کرد: نظر بنده به عنوان رئیس دانشگاه این است که ما تابع قوانین کشور برای فعالیت سیاسی دانشجویان هستیم و دانشجویان نیز می توانند در چهارچوب این قوانین فعالیت کنند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا ظهر روز شنبه 12 آبان، در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که در سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه و با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان معتدل این دانشگاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار و تسخیر لانه جاسوسی، در پاسخ به سؤالات جمعی از نماینده های تشکل های دانشجویی اظهار داشت: در خصوص فعالیت های سیاسی دانشجویان در دانشگاه، نظر شخصی بندهاین است که دانشجو در ترم های اول وارد این موضوعات نشود بهتر است، اما این نظر به این معنا نیست که دانشجو ناآگاه باشد؛ البته نظر بنده به عنوان رئیس دانشگاه این است که ما تابع قوانین کشور برای فعالیت سیاسی دانشجویان هستیم و دانشجویان نیز می توانند در چهارچوب این قوانین فعالیت کنند.

وی همچنین در سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز 13 بهمن سال1388که فرمودند: معنای سیاسی شدن دانشگاه ها این نیست که مراکز علمی به محلی برای استفاده جریان ها و عناصر سیاسی تبدیل شوند، غفلت از این مهم ممکن است فضای سیاسی مراکز علمی را به عرصه ای برای سوء استفاده دشمنان تبدیل کند،اشاره کرد و بیان داشت: ما نیز مثل شما دانشجو بوده ایم و فعالیت های سیاسی نیز کرده ایم اما در این جایگاه به عنوان نماینده حاکمیتمکلفبه اجرای قوانین هستیم.

محمدی فر افزود: ما در موردکلانمسائل صحبت می کنیم و این مورد را در نشست معاونین دانشجویی منطقه 4 نیز مطرح کردیم؛دانشگاه ما با کمبود بودجه مواجه است و در طی 4 مرحله فراخوان مزایده برای انجام کار های ساختمانی و پیمان کاری، تنها یک مورد مراجعت در این زمینه داشته ایم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه تصریح کرد: در مورد اینکه ما هتلینگ نیستم باید گفت، این جمله تیتر خبرگزاری ایکنا و برداشت آنها از بخشی از صحبت های بنده در نشست خبری با خبرنگاران است که به طور کامل بیان نشده و یک سوء تفاهم بزرگ به وجود آورده است؛ این طور نیست که ما از فضای مجازی و اتفاق هایی که در آن رخ می دهد بی اطلاع باشیم.

وی در پاسخ به سوالاتی که در زمینه امکانات رفاهی دانشجویان مطرح شد گفت: آمار نشان می دهد که در قسمت خوابگاه ها بیشترین هزینه را در سال های اخیر داشته ایم، به طوریکه در بخش آموزش و پژوهش دچار کمبود شده ایم.

دکتر محمدی فر خاطرنشان کرد: در بازدید هایی که از سلف هنرمعماری، مرکزی و علوم پایه و خوابگاه های دخترانه و پسرانه داشتیم، مشکلات را رصد کرده و پیگیر حل آنها هستیم.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم دانشگاه عاری از مشکل نیست و ما نیز این مشکلات را درک می کنیم، درحدود این دو سال هم برای رفع مشکلات کارهایی صورت گرفته که تنها در یک بخش کوچک آن می توان به ترمیم آسفالت دانشگاه با هزینه 1 میلیارد تومان اشاره کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: ما در برابر معاونین و مجموعه دانشگاه پاسخگو هستیم و گاها مصالح ایجاب نمی کند مسائلی را بیان کنیم، چراکه اذهان عموم دانشگاهیان درگیر نگرانی های بی مورد می شود.

وی در پاسخ به سوالاتی در خصوص سلف های غذاخوری دانشجویان گفت: در حال حاضر سلف های غذاخوری خصوصی سازی شده، اما هنوز هیچ هزینه ای به پیمانکار داده نشده است؛ البته مجموعه معاونت دانشجویی نظارت لازم را بر عملکرد پیمانکار دارد.

دکتر محمدی فر در خصوص ارزشیابی اساتید نیز اذعان کرد: ارزشیابی ها بوسیله دانشجویان، معاونین آموزشی، مدیران گروه و رؤسای دانشکده ها انجام می شود و بخش قابل توجهی از این ارزیابی ها به دست خود دانشجویان صورت می گیرد.

وی در ادامه در مورد مشکلات رزرواسیون غذا نیز توضیح داد: ما در آن برهه زمانی دچار مشکلاتی در سرورهای دانشگاه شدیم و به سختی توانستیم آنها را حل کنیم، البته هم اکنون مسأله خاصی در این زمینه نیست.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در خصوص ساختمان های نیمه کاره دانشگاه نیز بیان کرد: هر کدام از ساختمان های نیمه کاره دانشگاه، طرح، بودجه مصوب و پیمان کار مشخص دارند و هرساله بخشی از بودجه این طرح ها به حساب دانشگاه برای انجام کار واریز می شود، که البته خوشبختانه هزینه زیادی به پیمانکارها در حال حاضر بدهکار نیستیم.

وی در رابطه با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تشریح کرد: ما به دنبال انتشار فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی هستیم و قسمت عمده این دانشجویان به دانشگاه هزینه پرداخت می کنند و تعدادی از آنها بورسیه وزارت علوم هستند.

دکتر محمدی فر اضافه کرد: وقتی ما از خروجی در این زمینه صحبت می کنیم، باید بدانیم بزرگترین خروجی ما انتقال فرهنگ کشور به دیگر نقاط جهان خواهد بود.

وی همچنین مطرح کرد: ما هر زمان که فرصت داشته باشیم به دانشجویان وقت می دهیم، اما حجم کاری ما نیز زیاد است، بنابر این تقسیم کار صورت گرفته و دیگر مدیران دانشگاه در جای خود پاسخگوی مطالبات و مشکلات دانشجویان هستند و خواهند بود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همچنین در مورد انتخابات کانون های فرهنگی هنری نیز توضیح داد: پس از برگزاری انتخابات متوجه شدیم که این بعضی از قسمت های انتخابات بر خلاف قواعد بوده و ما نیز مورد انتقاد دانشجویان قرار گرفته ایم، که البته به بررسی آنها پرداختیم و نتیجه را پس از بررسی ها اعلام کردیم. البته لازم به ذکر است در صورتی که اساسنامه کانون ها به دست ما برسد، معاونت فرهنگی سریع تر آنها را بررسی و به نتیجه خواهد رساند.

وی تأکید کرد: ما در پی بستن قرارداد با دانشگاه ها و ارتباط گرفتن با صنعت هستیم، برای پروژه های پژوهشی نیز به شرکت های خصوصی، سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه های مختلف روی آورده ایم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: ما از روی صداقت صحبت کرده ایم و قبول داریم که امکانات ما کم هست اما باید بهترین استفاده را بکنیم، ما همچنین قبول داریم که مشکلات در بعضی از قوانین وجود دارد اما ملزم به اجرای قوانین هستیم.

وی اظهار داشت: ما قصد اذیت شما دانشجویان عزیز را نداریم، اما انتظار داریم که شما نیز شرایط موجود را دانشگاه را درک کنید.

دکتر محمدی فر اظهار داشت: ما تابع قانون هستیم و باید به آن عادت کنیم.

وی همچنین با توجه با مطالبات و سوالات دانشجویان درباره مدیریت حراست دانشگاه اظهار داشت: موضوع جابجایی مدیر حراست، از چند وقت پیش مطرح شده و ارتباطی به مطالب مطرح شده در این جلسه ندارد و درآینده نزدیک فرد دیگری به جای ایشان منصوب خواهد شد، این در حالی است که مدیر فعلی حراست دانشگاه تاکنون خدمات بسیاری را برای دانشگاه به انجام رسانده است، که قابل تقدیر است.

وی هم چنین در پاسخ به سوالاتی پیرامون جابجایی بعضی از مسؤولین دانشگاه گفت: خیلی از دوستان ما مسؤولیت قبول نمی کنند، چراکه که قبول کردن مسئولیت مشکل است؛ هر یک از مسؤولین در هر جایی که وظیفه ای برعهده دارند، بایددر چهارچوب قوانین عمل کند.

خبرنگاران: مولوی و قیاسی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست