پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۶۱
|
کد خبر: ۱۴۸۳
معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف اعلام کرد:

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره هنری هفته پژوهش تا 10 آذر

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف از تمدید جشنواره هنری فرصت‌ها و چالش‌های ملی همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری در دبیرخانه این شورا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، مصطفی کاظمی معاون اجرایی این دبیرخانه با اعلام این خبر گفت: با توجه به استقبال خوب دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و پژوهشگران از جشنواره هنری هفته پژوهش، مهلت ارسال آثار برای این جشنواره تا دهم آذر ۹۷ تمدید شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را روشنگری بازیگران عرصه علم، پژوهش و نوآوری و پیوند مردم با حوزه‌های تخصصی و گشایش افقی پرامید و رهیافت‌های موثر در زمینه "فرصت‌ها و چالش‌ها ملی" عنوان کرد.
معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، مدیریت آب و خاک، حمل و نقل و آلودگی محیط زیست، سلامت و درمان، فرهنگ و سرمایه اجتماعی و فضای مجازی را موضوع های این جشنواره برشمرد که در دو بخش «دانشجویان، فارغ التحصیلان و پژوهشگران» و «دانش آموزان» در رشته های کاریکاتور، عکاسی، نقاشی، فیلم کوتاه مستند و انیمیشن (حداکثر ۶۰ ثانیه) برگزار می شود.

کاظمی افزود: آثار تهیه شده با موبایل نیز با رعایت شرایط در بخش مقررات ارسال آثار، قابل قبول است.

وی همچنین تعداد آثار ارسالی در هر بخش را سه مورداعلام و خاطرنشان کرد: تمام شرکت کنندگان باید از طریق نشانی اینترنتی www.atf.gov.ir در جشنواره ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص شرایط آثار ارسالی در هر رشته گفت: رشته های هنری این جشنواره شامل "کاریکاتور"، "عکاسی"، "نقاشی"، "فیلم کوتاه مستند (حداکثر ۶۰ ثانیه) و "انیمیشن (حداکثر ۶۰ ثانیه) " انتخاب شده و آثار تهیه شده با موبایل نیز با رعایت شرایطی قابل قبول است.

وی افزود: تعداد آثار ارسالی در رشته کاریکاتور و رشته عکاسی حداکثر ۳ اثر و حجم هر اثر حداقل ۳ مگابایت و حداکثر ۵ مگابایت در فرمت JPG است و تعداد آثار در رشته نقاشی نیز ۵ اثر و در اندازه A3 (4961 در ۳۵۰۸ پیکسل) اعلام شده است.

کاظمی گفت: در رشته فیلم کوتاه مستند نیز هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۳ اثر ارسال کند وتمامی آثار ارسالی در این بخش باید با کادر افقی و نسبت تصویرهای ۹×۱۶ و یا ۳×۴ و در ابعاد حداقل ۷۲۰ ×۱۲۸۰ فیلمبرداری شده باشند.همچنین فرمت‌های قابل پذیرش شامل موارد عمومی و استاندارد از قبیل MPEG – H.264 – AVI – MP4 – MOVو MXF است.

وی افزود: هر شرکت‌کننده در رشته انیمیشن می‌تواند ۳ اثر در فرمت‌های عمومی و استاندارد از قبیل MPEG – H.264 – AVI– MP4 – MOV و MXF ارسال کند.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف گفت:بر اساس این فراخوان تمام شرکت‌کنندگان باید از طریق نشانی اینترنتی www.atf.gov.ir در جشنواره ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند و حضور شرکت‌کنندگان در بیش از یک رشته بلامانع است، اما برای شرکت در هر رشته، فرایند ثبت نام باید به طور جداگانه انجام می شود.

کاظمی اعلام کرد: به آثار برتر در بخش دانش آموزان در هر رشته به نفر اول ۳ میلیون تومان، نفر دوم ۲ میلیون تومان و نفر سوم یک میلیون تومان به همراه لوح تقدیر و در بخش دانشجویان، فارغ التحصیلان و پژوهشگران به نفر اول ۴ میلیون تومان، نفر دوم ۳ میلیون تومان و نفر سوم ۲ میلیون تومان به همراه لوح تقدیر اعطا می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۱۰ آذر ماه امسال نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این جشنواره در تاریخ ۲۷ آذر همزمان با هفته پژوهش، برگزار خواهد شد. آثار برگزیده نیز در نمایشگاه دستاوردهای هفته ملی پژوهش که از تاریخ سوم تا ششم آذرماه که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود به نمایش در خواهد آمد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر