پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۳
|
کد خبر: ۱۹۵۷
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت شبکه نخبگان علوم انسانی و ارتباط علمی با سایر مراکز علمی دنیا تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم دهمین جشنواره بین المللی فارابی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: جشنواره فارابی برای دهمین بار در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسیری که طی کردیم نشانه های زیادی در راستای توجه به علم و تحقیقات داشته است. این جشنواره یکی از نمونه های فاخر آن است.

وزیر علوم تصریح کرد: علوم انسانی در سخنان اساتید بارها مورد تأکید قرار گرفته است، بر همین اساس این جشنواره برگزار شد. از طریق این جشنواره محققان این حوزه تقدیر شده و تصویر واقعی از کمیت و کیفیت تولیدات علوم انسانی و علوم اسلامی ارائه می شود.

وی به ثمرات جشنواره فارابی اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره در دوره های مختلف دستاوردهای مهمی داشته است که از جمله آن می توان به شناسایی گنجینه های علوم انسانی و علوم اسلامی اشاره کرد.

غلامی ادامه داد: یکی از دستاوردهای این جشنواره این است که پژوهشگران و دانشجویان به کاربردی کردن علوم انسانی از طریق بررسی نیازهای جامعه بیش از گذشته ترغیب شوند.

وی افزود: باید تولیدات علوم انسانی در ایران سالانه به صورت منظم پایش شود و با پایش تولیدات علوم انسانی و علوم اسلامی، وزارت علوم می تواند در مسیر تدوین بسته های سیاستی دقیق در این راستا مانند حراست از زبان فارسی، رعایت اخلاق پژوهشی و دیگر موارد حرکت کند.

وزیر علوم به تقویت نخبگان شبکه علوم انسانی اشاره کرد و گفت: این شبکه باید تقویت شده و با سایر مراکز علمی دنیا ارتباط بگیرد.

غلامی با بیان اینکه این جشنواره منعکس کننده تمام نظرها و صداهای علوم انسانی و علوم اسلامی است، افزود: دبیرخانه جشنواره می تواند با همکاری موسسات آموزشی و دیگر نهادها برای ایجاد فضای مناسب گفتگو میان نخبگان علمی و موسسات بکوشد و بخشی از مشکلات فعلی ما ناشی از فقدان چنین گفتگویی است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت استفاده از توان علمی دانشگاه های سایر استان ها، لازم است در دوره های آینده بیشتر از ظرفیت این دانشگاه ها برای غنا بخشیدن به جشنواره و توسعه حضور ملی آثار جشنواره استفاده شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست