پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۱۵
|
کد خبر: ۲۰۴۲
مهندس امیرمهدی اعتباری، مدیر عامل و مؤسس خانه مهندسی صنایع در نخستین همایش مهندسی صنایع گفت: مهندسی صنایع ابزاری اساسی در کمک به مدیران و صاحبان شرکت ها و سازمان ها در استفاده بهینه از منابع مالی و غیر مالی و به حداقل رساندن هزینه ها در جهت افزایش کیفیت و خدمات است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، امیرمهدی اعتباری، در نخستین همایش بازار کار مهندسی صنایع، که به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، با اشاره به سهم قابل توجه مهندسی صنایع در کنار مهندسی مکانیک و مهندسی ساخت و تولید در مثلث صنعت، بیان کرد: مهندسی صنایع ابزاری اساسی و موثر است که مدیران و صاحبان شرکت ها و سازمان ها را در استفاده بهینه از منابع مالی و غیر مالی و به حداقل رساندن هزینه ها و نیز تلاش در جهت افزایش کیفیت و خدمات و بکارگیری نوآوری های مختلف یاری می‌کند.

مدیر عامل و مؤسس گروه مهندسین مشاور نور با بیان موضوع کارآمدی وسیع مهندسین صنایع در سمت‌های مختلف شغلی، به برخی از فرصت‌های شغلی و استخدام در مشاغلی مانند مهندس صنایع، کارشناس صنایع، مدیر تولید، کارشناس کنترل پروژه، مدیر کنترل پروژه، مدیر کارخانه، کارشناس کنترل کیفیت، مدیر کنترل کیفیت، کارشناس تضمین کیفیت، مدیر تضمین کیفیت، مدیر مهندسی، سرپرست تولید و کارشناس برنامه ریزی وتولید اشاره نمود.

وی افزود: مهندسان صنایع برای جذب در مشاغل مرتبط نیازمند فراگیری 6 مهارت مهم کنترل کیفی (QC)، برنامه ریزی تولید، برنامه ریزی و کنترل موجودی، کنترل برنامه و نگهداری تعمیرات و نیز کنترل پروژه تضمین کیفیت ( QA) هستند که هریک نیازمند فراگیری مهارت‌ها و برنامه‌های خاص خود می‌باشند.

مهندس اعتباری در ادامه برخی از توانمندی‌های مورد نیاز مهندسی صنایع از جمله توان حل مساله، مهندس صنایع – ذهن پویا و جستجوگر، خلاقیت و نوآوری، مهارت های ارتباطی خوب، داشتن توان مدیریتی، توان تجزیه و تحلیل مناسب، توان علمی خوب در ریاضی، آمار و فیزیک، کار تیمی، توانایی تحمل فشار کاری زیاد، دقت و توجه به جزئیات، توان مدیریت زمان و همچنین تسلط به زبان انگلیسی را برشمرد.

وی در پایان با اشاره به تاثیر رزومه کاری بر استخدام مهندسان صنایع، عنوان کرد: بسیاری از کارجویان تنها به درسی که در دانشگاه خوانده اند (که عموما فقط مطالبی تئوری می باشند) اکتفا کرده و خود را برای ورود به بازارکار آماده نمی کنند. لیکن هر فردی خود نیز آگاه است که برای پیشرفت و رشد فردی باید با حضور در بازار کار، علاوه بر فراگیری امور عملی، تجربه اندوزی نمود.

خبرنگار: قاسمیه
عکاس: اصلانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری