پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۸۶
|
کد خبر: ۲۰۶۶
مدیر امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در جشن روز مهندس:

دانش آموختگان مهندسی در هر کشور یکی از شاخص های توسعه هستند

دکتر فرهاد سراجی در جشن روز مهندس گفت: درصد کارجویان از بین دانشجویان مهندسی ۱۸ درصد است. فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در هر کشور یکی از شاخص های توسعه هستند، که ایران بعد از آمریکا و روسیه مقام سوم را دارد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر فرهاد سراجی مدیر امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در جشن روز مهندس که در سالن اجتماعات شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد، عنوان کرد: در این چند ساله به دنبال افزایش فضای کاری در بین دانشجویان مهندسی می باشیم. در قرن ۲۱ آنچه که در محافل مهندسی مطرح می شود این است که امروزه رسالت دانشگاه ها تربیت مهندسین خلاق و به تعبیری کارآفرین فناور است.

وی افزود: در صورتی که سهم فناوری شرکت های دانش بنیان رقم بسیار پایینی است، مهندسین باید توجه ویژه داشته باشند؛ که متاسفانه درصد کارجویان از بین دانشجویان مهندسی ۱۸ درصد است.

سراجی تشریح کرد: میزان فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در هر کشور یکی از شاخص های توسعه است، که ایران بعد از آمریکا و روسیه مقام سوم را دارد، اما از لحاظ شاخص های بهره وری و تولید در سطح پایینی است. این آمار می تواند تلنگری برای جامعه باشد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه گفت: طبق پژوهش های به عمل آمده در سطح استان همدان، تمایل دانش آموزان برای ورود به رشته های ریاضی فیزیک ۷% است، که این میزان تاسف بار است؛ البته ذکر این نکات برای شناخت بیشتر و عمیق مهندسی است.

سراجی در پایان افزود: نگاه به دانشگاه به صرف ورود برای کسب مدرک نباید باشد در این صورت شاید نتوان رسالتی که جامعه از ما انتظار دارد را به آن جامه عمل پوشاند. امیدوارم شما جوانان با همت و دانشی که کسب می کنید بتوانید مؤلفه های گفته شده را ارتقاء ببخشید.

خبرنگار: حوائجی
عکاس: اصلانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست