پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۲۰
|
کد خبر: ۲۰۸
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در همایش ملی هزاره باباطاهر:

باباطاهر باید بین المللی شود

دکتر محمدی فر، با تأکید بر اهمیت مفاخر استان، گفت: همانگونه که خیام بین المللی شد، باباطاهر هم باید بین المللی شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در آیین افتتاحیه همایش ملی هزاره باباطاهر، گفت: دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه مطرح غرب کشور، مفتخر است نام بزرگان مهد تاریخ و تمدن ایران زمین که دارای بزرگان بسیاری است ، نکو دارد.

وی افزود: دانشگاه بوعلی سینا در رتبه بندی ISC در بین دانشگاه های ایران رتبه 9 و در جهان اسلام رتبه 50 را داراست.

محمدی فر یادآور شد: همایش های متعددی از جمله همایش هزاره باباطاهر، بوعلی سینا و میر سید علی همدانی در غرب کشور برگزار شده و گفتنی است که در برگزاری این همایش ها، مسؤولین سیاسی، اداری و نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه ای به مفاخر داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: همدان با دارا بودن مرکزیت سیاسی، تاریخی و فرهنگی به بزرگداشت مفاخر کنونی و نکوداشت مفاخر گذشته پرداخته و با قوت و قدرتمند تر از قبل به مسیر خود ادامه می دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: در این همایش علاوه بر معرفی باباطاهر به عنوان یک عارف دلسوخته، به شرایط سیاسی و ادبی دوران او نیز پرداخته شده و با یک نگاه روانشناسانه، وی مورد واکاوی قرار می گیرد.

محمدی فر با اشاره به اسناد تاریخی موجود از گذشته اضافه کرد: پایه تمدن اسلامی ایران بر شانه های بوعلی سینا ، ابوریحان بیرونی، سعدی و صدها دانشمند دیگر همچون خوارزمی ها و دیگر محققین استوار است.

وی هم چنین با تأکید بر اهمیت مفاخر استان، ادامه داد: همانگونه که خیام بین المللی شد، باباطاهر هم باید بین المللی شود. امروز همه حافظ، سعدی، مولانا و خیام را می شناسند. باباطاهر هم باید اینگونه شناخته شود و بین المللی شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر