پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۳۴
|
کد خبر: ۲۲۴۱
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم:

طرح ویژه هدفمندسازی تحقیقات دانشگاهی در دوره تحصیلات تکمیلی اجرا می شود

دکتر محسن شریفی گفت: طرح ساز و کار تأمین اعتبار پژوهشی با عنوان «ستاپ» با هدف هدفمندسازی تحقیقات دانشگاهی اجرا خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش بسنا، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم گفت: طرح ساز و کار تأمین اعتبار پژوهشی با عنوانستاپیک پروژه بزرگ است که سیاست اصلی معاونت پژوهش وزارت علوم در سال ۹۸ برای هدفمند سازی پژوهشها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود: این طرح در واقع به نوعیگرنتپژوهشی به شمار میرود که فعالیتهای نرم افزاری و مطالعاتی آن از سال ۹۷ آغاز شده و پیش بینی میشود در سال ۹۸ بخشهایی از آن اجرایی شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد:باتوجهبه اینکه وزارت علوم به دنبال قرار گرفتن پژوهشهای دانشگاهی از جمله تحصیلات تکمیلی است، طرحستاپتدوین شده و هدف کلان این طرح قرار گرفتن تحقیقات بر اساس نیازهای جامعه است.

شریفی اظهار داشت: رکن اول این طرح نحوه تعیین و شناسایی نیازهای جامعه است که به دانشگاهها اطلاع داده شود.

وی افزود: در این طرح قرار است نیازهای تمامی دستگاهها و جامعه تعیین و استخراج شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم گفت: رکن دوم این طرح ایجاد بستری برای ترغیب و افزایش انگیزه اساتید و دانشجویانی است که پژوهشهای خود را در زمینه نیازهای جامعه تعیین و اجرا کنند.

شریفی تاکید کرد: رکن سوم این طرح تعیین نظام مالی برای اجرای طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی متناسب با نیازهای جامعه در دانشگاهها است که قرار است در این خصوص یک صندوق ایجاد شود.

وی عنوان کرد: اعتبار این صندوق از طریق منابع مالی دستگاههای اجراییبراساسقوانین و مقررات بودجهای، بودجه وزارت علوم برای تحصیلات تکمیلی، افراد متقاضی نتایج پژوهشها و خیرین تأمین شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: برای اجرای بهتر این طرح آئین نامهها و مقررات لازم تدوین خواهد شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست