پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۷۲
|
کد خبر: ۲۳۸۷
از مجموعه دوره های آموزشی بهاره انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر؛

دوره آموزشی پایتون با حضور دانشجویان سراسر استان برگزار شد

دوره آموزشی پایتون با حضور دانشجویان سراسر استان، از مجموعه دوره های آموزشی بهاره انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دوره آموزشی پایتون از مجموعه دوره های آموزشی بهاره انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر، با ارائه جواد مختاری کوشیار دانشجوی کارشناسی ورودی ۹۵ مهندسی کامپیوتر و با حضور ۵۰ نفر از دانشجویان سراسر استان در ۱۲ ساعت برگزار شد.

در روز اول این دوره دو روزه، به مقدمات زبان برنامه نویسی پایتون و الفبای ورود به آن و در روز دوم به عرصه کاربردهای آن در حوزه های مختلف از جمله کار با فایل های مختلف و داده ها، ساخت ربات تلگرامی، ارتباط با سایت ها و ... پرداخته شد.

زبان برنامه نویسی پایتون، در اوایل دهه ۹۰ میلادی توسط دانشمند هلندی علوم کامپیوتر، آقای گیدو ون راسم، در تعطیلات کریسمس ساخته شد. هدف از طراحی این زبان، ممکن ساختن برنامه نویسی برای همه بود. می توان گفت امروزه پایتون تا حد زیادی به این مهم دست یافته است. پایتون بیشترین رشد را در بین تمامی زبان های برنامه نویسی دنیا دارد. از ویژگی های دیگر پایتون می توان به متن‌باز بودن، جامعه کاربری فعال، کتابخانه های بسیار زیاد و ساختار ساده اشاره کرد.

خبرنگار: بابائیان


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری