پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۳۱
|
کد خبر: ۲۴۲۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: باید تمام دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی سمت و سویی به آموزش‌های مهارتی بگیرند و این بحث جدی است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

تمام دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی باید سمت و سوی مهارتی بگیرند

به گزارش بسنا و به نقل از خانه ملت، دکتر محمدمهدی زاهدی با اشاره به آمار مربوط به فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور گفت: رهایی از این مقوله راهکارهای کاملاً روشنی دارد؛ وزارت علوم در بحث آمایش سرزمین باید به گونه‌ای رفتار می‌کرد که رشته‌های مهارتی را وارد دانشگاه‌ها کند ولی متاسفانه نوعی تنگ‌نظری در وزارت علوم نسبت به رشته‌های مهارتی وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شوری اسلامی تصریح کرد: باید اکثر رشته‌های دانشگاه‌های بزرگ کشور مانند دانشگاه تهران به سمت رشته‌های مهارتی پیش رود ولی از وزارت علوم در این زمینه عزم جدی دیده نشد.

وی ادامه داد: اگرچه وزارت علوم بنا به تقویت دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و علمی- کاربردی دارد، اما این امر در برنامه ششم توسعه حکم شده و کار خلاقانه‌ای از سوی وزارتخانه نیست.

زاهدی تاکید کرد: باید تمام دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی سمت و سویی به آموزش‌های مهارتی بگیرند و این بحث جدی است؛ در کنار آن باید دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و بخش خصوصی نیز کمک کنند به این معنا که نیازهای ده سال آینده خود را اعلام کنند و مشخص باشد کشور در ده سال آینده به چه میزان نیروی متخصص در زمینه‌های گوناگون نیاز داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: باید در طراحی این رشته‌ها و ظرفیت‌های لازم برای آن، رعایت شرایط و نیازها صورت گیرد تا اینگونه نباشد که با حجم انبوه فارغ‌التحصیلان در رشته‌ای روبرو شویم، بدون آنکه جامعه به آن نیازی داشته باشد زیرا در این صورت فقط آمار فارغ‌التحصیلان بیکار افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه