پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۶۶
|
کد خبر: ۲۴۳۷
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت: دانش باید در خدمت فناوری و صنعت و‌ جامعه باشد اما امروز ما به خدمت مقاله در آمده‌ایم و نوشته‌ها کمتر در زندگی ما ترویج داده می‌شوند. علم باید در خدمت بشریت باشد و کمیت مهم نباشه و تاثیر و کیفیت مهم باشد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در افتتاحیه طرح ‌ضیافت اندیشه اساتید 98 که به همت دفتر نهاد مقام ‌معظم رهبری برگزار شد، گفت: شعار امروز دانشگاه‌های ما بحث کار آفرینی است اما ما یک پله فراتر می‌رویم و آن مسوولیت اجتماعی است.

وی تبیین کرد: آموزش خوب، پژوهش خوب و پژوهش خوب فناوری خوب را در پی دارد و فناوری و تبدیل آن به ثروت، موضوعی که به شدت فراموش شده است.

وی اظهار داشت: بحث نفوذ دشمن در دانشگاه‌ها و دیگر محیط‌ها به نظام تربیتی آشفته ما برمی‌گردد؛‌ در این هنگام باید به جامعه به صورت یک پیکره واحد نگاه شود.

وی افزود: متاسفانه به آموزش و پرورش نگاه مصرفی دارند که اصلا خوب نیست.

وی اظهار داشت: ما با یک‌ نظام بی تفاوتی در بیشتر عرصه ها در کشور رو به رو هستیم که یک بحث اجتماعی است و در رابطه با کسانی است که مسوولیت اجتماعی خود را رها کرده‌اند.

وی بیان کرد: علیرغم شعارها متاسفانه در عمل مسیر را اشتباه رفته‌ایم؛ دانش باید در خدمت فناوری و صنعت و‌ جامعه باشد اما امروز ما به خدمت مقاله در آمده‌ایم و نوشته‌ها کمتر در زندگی ما ترویج داده می‌شوند. علم باید در خدمت بشریت باشد و کمیت مهم نباشه و تاثیر و کیفیت مهم باشد.

وی عنوان کرد: ما همچنین در اخلاق حرفه‌ای مشکلات جدی داریم؛ نقش اول همه ما معلمی است اگر آن را فراموش کردیم باید منتظر تبعات آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آفت‌ها این است که به همه چیز امنیتی نگاه می‌کنیم همچنین ما هنوز نتوانستیم این موضوع را حل کنیم که دانشگاه از جامعه جدا نیست.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما این است که پیش داوری و قضاوت می‌کنیم یعنی ابتدا محکوم می‌کنیم بعد آموزش می‌دهیم؛ ما باید علم بدون پیش داوری را اموزش دهیم تا قدرت قضاوت پیدا کند.

محمدی‌فر گفت: باید به سمتی برویم که اساتید مولدی که کار آفرین و اخلاق مدار باشند داشته باشیم.

وی در پایان گفت: بحث آموزش، پژوهش، تولید و پرورش دانشجوی کارآفرین جدی است اما مهم تر مسوولیت اجتماعی است؛ اگر معضل اجتماعی وجود دارد سعی کنیم خودمان پیش قدم شویم و یادمان نرود که یکی از گروه های مرجع علمی، اساتید دانشگاه هستند.

خبرنگار: میرزایی

عکاس: امامی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست