پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۱۹
|
کد خبر: ۲۴۴۱
دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در دومین نشست کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی منطقه ۴ گفت: متاسفانه ما ایزوله و خودمختار عمل کرده ایم؛ باید امکانات را در کنار هم قرار دهیم و ‌هم افزایی کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در دومین نشست کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی منطقه ۴  که در سالن فجر واقع در ساختمان مرکزی برگزار شد، گفت: رسالت دانشگاه‌ها از آنچه ما فکر میکنیم فراتر است و امروز صحبت از نسل چهار دانشگاه‌هاست که دانشگاه‌های مسوولیت محور هستند.

وی افزود: دانشگاه‌ها معابد اداره سوم هستند؛ رسالت در نسل نوین دانشگاهی دنیا، مسوولیت محوری و ایجاد مسوولیت اجتماعی است.

وی تبیین کرد: امتیازاتی که دشمنان به ما می‌دهند به دلیل دلسوزی نیست بلکه به معنی این است که ما قدرتی داریم و آن قدرت علمی است؛ ایران بیشترین رشد علمی را دارد و پتانسیل موجود در دانشگاه‌های ما به حاکمیت و ‌ثبات کشور می‌کند.

وی عنوان کرد: هر آنچه ما برای دانشگاه‌ها هزینه می‌کنیم صدها برابر برداشت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: خودزنی‌های زیادی در دانشگاه ایجاد می‌شود که به ساختار دانشگاه ضربه می‌زند که البته مقصر خود ماییم و نباید در تصمیم گیری ها احساسی عمل کنیم.

وی افزود: باید به جایی برسیم که اگر روزی فرضا درهای دانشگاه‌ را بستیم، جامعه به علت گره عمیق بین جامعه و دانشگاه دوام نیاورد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما ایزوله و خودمختار عمل کرده ایم؛ باید امکانات را در کنار هم قرار دهیم و ‌هم افزایی کنیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد نیازی یه دستگاه‌های متعدد نیست و باید شبکه مرکزی ایجاد شود؛ باید هم افزایی و استفاده از امکانات همگانی باشد. همچنین نگاه ما باید توسعه‌ای باشد و ‌نگاه کارآفرینانه هم در بحث های پژوهشی وجود داشته باشد.

وی در پایان خطاب به مسوولان حوزه پژوهشی منطقه ۴ گفت: در منطقه ۴ پیشنهادات خوبی به مجموعه آموزش عالی کشور ارائه شده است؛ تقاضا دارم کلی گویی‌ها را کنار بگذاریم تا خروجی داشته و منشا خدمات باشیم.

خبرنگار: میرزایی

عکاس: امامی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست