پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۴۹
|
کد خبر: ۲۴۵۷
استاندار همدان با بیان اینکه جوانان در تاریخ ایران در تمامی عرصه ها نقش ویژه‌ای داشته اند، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه جوانان، بیشترین سود و عایدی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، هیأت اندیشه ورز جوان با ابتکار سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در زمان مسئولیت وی به عنوان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان شکل گرفت.

این مجموعه در قالب یک هیأت مرکزی و همینطور شعبه های مرتبط، در شهرستان های استان، با حضور جوانان تشکیل شد.

در ذیل هیأت‌های دهگانه این مجموعه، ۵ کارگروه علمی آموزشی، فرهنگ و هنر، سیاسی، اجتماعی و اشتغال کارآفرینی ایجاد شد.

با این اقدام، فرصتی  برای ابراز نظر، بیان ایده‌ و افکار بالغ بر ۸۰۰ جوان در استان همدان فراهم شد.

گفتنی است، شاهرخی هیأت اندیشه‌ورز جوان قزوین را در زمان مسئولیتش در سمت معاون سیاسی استانداری قزوین، طراحی کرد، اما گستردگی لازم را پیدا نکرد.

در هفته گذشته فرصتی به وجود آمد تا اعضای هیأت اندیشه ورز قزوین در جمع هسته مرکزی هیئت اندیشه ورز جوان همدان و دبیران این هیأت در شهرستان های استان، حضور به هم رسانند و از نزدیک به انتقال تجربه و تبادل افکار بپردازند.

در این نشست که با حضور استاندار همدان، معاون سیاسی وی، مدیران کل سیاسی، اجتماعی و دفتر امور بانوان تشکیل شد، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان اظهار داشت: مهم ترین سرمایه کشور ما سرمایه اجتماعی است و این سرمایه حاصل وجود ارزشمند مردم است.

شاهرخی با بیان اینکه جوانان در تاریخ ایران در تمامی عرصه ها نقش ویژه‌ای داشته اند، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه جوانان، بیشترین سود و عایدی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به این موضوع مبنی بر اینکه اگر بخواهیم معدنی را فراوری کنیم، قاعدتا بایستی معادن با ارزشی همچون طلا را در اولویت قرار دهیم، گفت: جامعه آماری مورد نظر ما با توجه به مطلب طرح شده، جوانان هستند و در این خصوص باید بر توانمندی آن ها تاکید کنیم.

استاندار همدان با اشاره به نقش پراهمیت جوانان در اعتلای کشور، عنوان کرد: جوانان هیأت اندیشه ورز باید تمام سعی خود را در پیشرفت جامعه خود به کار گیرند.

شاهرخی با اشاره به تاکید رهبری انقلاب و رئیس جمهور در اهمیت به جوانان، بانوان و نقش مؤثری که می توانند از آن برخوردار باشند، ابراز کرد: وظیفه توجه و اجرای تاکید رهبری بر عهده ماست.

وی افزود: ما باید به سمت ارج نهادن و بهره گرفتن از استعداد جوانان پیش برویم و این موضوع را با تبدیل آن به یک ارزش واقعی، دنبال کنیم و خلاف آن را نیز به عنوان ضدارزش معرفی کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه توجه به جوانان و بانوان را باید به عنوان موضوعی باارزش تلقی کنیم، بیان کرد: همانگونه که فرماندهان ما در جنگ تحمیلی از جوانان بودند، این مهم یعنی ارج نهادن و بهره گرفتن از جوانان باید به  فرهنگ تبدیل شود.

وی افزود: وظیفه جوانان این است که یاس و ناامیدی را از خود دور کنند و از فرصت‌های پیش رو بهره ببرند. من به حضور جوانان اعتقاد دارم. گزارش عملکرد جوانان در هیأت اندیشه‌ورز نشان از این دارد که به خوبی پیش رفته‌اند.

شاهرخی ضمن ابراز رضایت از پیشرفت کمی این هیأت از جوانان خواست که هیأت اندیشه‌ورز را به لحاظ کیفی نیز ارتقاء دهند و بر اثربخشی آن بیفزایند؛ همچنین تمرکز خود را بر کیفیت اجرای اهداف بگذارند.

نماینده عالی دولت در همدان با بیان اینکه پیشنهادات و ایده های جوانان سرشار از خلاقیت، توانمندی و نشاط است یکی از اهداف هیأت اندیشه ورز جوان را فرهنگ‌سازی ارج نهادن به جوانان خواند و گفت: می بایست اهداف این هیأت را تبیین، تشریح و گسترش دهیم؛ تا اعضا با قدرت به راهشان ادامه دهند.

وی از اعضای اداری هیأت اندیشه‌ورز جوان در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی استانداری، اعم از مدیران کل سیاسی، اجتماعی، بانوان و همچنین فرمانداران شهرستان‌های دهگانه خواست: بیشتر به هیأت کمک کنید، توقع من بیشتر از دستگیری، حمایت و همفکری است و انتظار دارم توجه بیشتری به این هیأت داشته باشند. بسیار جدی و محکم تر در حوزه معاونت سیاسی به امور این هیأت رسیدگی شود.

شاهرخی آزادبخت را مسئول حسن اجرای اهداف هیأت اندیشه ورز معرفی کرد و ادامه داد: فرمانداران می بایست همین نگاه را  نسبت به جوانان داشته باشند و به آنان ارج نهاده، از فکر آنها استفاده کنند.

وی افزود: کارگروه‌هایی که تشکیل شده جایگزین دستگاه های اجرایی نخواهد شد بلکه از ایده و نظر آنان استفاده خواهد شد و به دستگاه اجرایی ذیربط ارجاع داده خواهد شد. این ایده ها و نظرات باید بررسی شود و امکان اجرایی شدن آن سنجیده شود. از دستگاه‌های اجرایی در جلسات کارگروه ها دعوت کنید.

استاندار همدان در راستای تحقق اهداف هیأت در جهت استفاده از نظرات جوانان تاکید کرد: در هر کارگروه زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی استان یک نفر از اعضای هیأت اندیشه ورز جوان عضو شود و انتظار داریم که نماینده هیأت مباحث آن کارگروه را به هیأت منتقل کرده و دیدگاه‌های هیأت را نیز متقابلا به کارگروه مربوطه انتقال دهد. هر یک از اعضای هیأت متناسب با مسئولیتشان در کارگروه‌های متناظر حضور یابند. هسته اصلی اندیشه ورز جوان در شورای اداری استان و در شهرستان در شورای اداری فرمانداری دعوت شوند. با این هدف که جوانان با فضای شورای ادارای و موانع و فرصت ها آشنا شود. یکی از اهداف هیأت آشنایی جوانان با اینگونه فعالیت‌ها است.

شاهرخی تاکید کرد: توانایی های جوانان باید دیده شود و در راستای اجرای سیاست‌های دولت؛ این ایده رئیس‌جمهور مبنی بر بها دادن به جوانان است عملی شود.

وی افزود: کارگروه مشترک استان ها را با حضور استان‌های دارای هیأت اندیشه ورز دنبال کنیم اگر بنا باشد فرهنگ ارج نهادن جوانان در جامعه با نگاه مثبت دنبال شود؛ باید از ظرفیت رسانه استفاده کرد.

استاندار همدان در پایان با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان اظهار داشت: اعضای هیأت اندیشه ورز باید انسجام لازم را داشته باشند و در جهت ارتقای جایگاه جوانان گام بردارند.

خبرنگار: کرمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی