پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۱۹
|
کد خبر: ۲۴۶۶
هیأت رئیسه دو دانشگاه اراک و بوعلی‌سینا، در راستای افزایش زمینه های همکاری بین دانشگاه‌ها، در همدان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، هیأت رئیسه دانشگاه اراک به ریاست دکتر سعید حمیدی با هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا به ریاست دکتر یعقوب محمدی‌فر، در همدان دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست که در سالن جلسات فجر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، رؤسای دو دانشگاه بر تبیین نقش دانشگاه های منطقه ۴ کشور در صنعت اقتصاد و جامعه تاکید کردند.

همچنین در ادامه این جلسه مطالبی از جمله مشارکت فعال دانشگاه‌های منطقه در تقویت و شکل گیری هرچه بهتر دانشگاه بین المللی دی8، تبادل تجارب مفید در جذب دانشجویان غیرایرانی و مدیریت صحیح حضور ایشان در دانشگاه ها و استفاده درست از ظرفیت حضور دانشجویان ملل مختلف در ارتقاء تعاملات علمی و بین المللی مطرح شد.

در این نشست ارتباط آزمایشگاه های مرکزی دانشگاه های منطقه، استفاده مشترک از تجهیزات ضروری برای کارهای علمی، خرید تجهیزات آزمایشگاهی غیرتکراری در دانشگاه های منطقه به جهت صرفه جویی در مصرف منابع مالی دانشگاه ها، استفاده از کتابخانه ها و منابع موجود در آن ها بین دانشگاه ها، استفاده از منابع الکترونیک پژوهشی بین المللی به صورت مشترک و تقسیم خرید منابع کتابخانه ای الکترونیک از جمله مطالب مهم مورد بحث بود.

در ادامه این جلسه وضعیت دانشجویان غیرایرانی در دو دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و پیرامون سازوکار حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در فرصت مطالعاتی با موضوع صنعت و جامعه بحث و تبادل نظر شد.

حاضرین در این جلسه همچنین با توجه به قرار گرفتن دانشگاه ها در ایام انجام مرحله مصاحبه داوطلبان دوره دکتری، بر ضرورت ارتقاء کیفیت جذب دانشجویان دکتری و هدایت آن ها به سمت صنعت و جامعه و حل مشکلات مردم و جامعه تاکید کردند.

در این نشست وضعیت دانشگاه های منطقه در حوزه مسائل رفاهی دانشجویان بررسی شده و تجارب موفق دانشگاه‌ها نیز در معرض بحث و گفتگو قرار گرفت.

در پایان این جلسه، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه اراک از مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه بوعلی سینا بازدید کردند.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: حسن الفت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست