پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۷۴
|
کد خبر: ۲۴۸۰
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور:

کنکور سراسری صبح فردا در دانشگاه بوعلی‌سینا کلید می‌خورد

دکتر سیدمهدی مسبوق در گفتگو با بسنا گفت: کنکور سراسری صبح فردا در دانشگاه بوعلی‌سینا کلید می‌خورد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۸

دکتر سیدمهدی مسبوق روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار بسنا افزود: کنکور سراسری ۹۸ در پنج گروه آزمایشی تجربی، انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روزهای ‌‏پنجشنبه‏ و‏ جمع، سیزدهم و چهاردهم تیرماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود.

وی اظهار داشت: هشت حوزه انتخابی شامل همدان، رزن، اسدآباد، ملایر، نهاوند، بهار، کبودراهنگ و تویسرکان این آزمون را برگزار می کنند.

مسبوق عنوان کرد: داوطلبان رشته علوم تجربی با ۱۴ هزار و ۵۲۲ تن، بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این آزمون هستند.

وی ادامه داد: رشته علوم انسانی با پنج هزار و ۹۴۱ تن پس از رشته تجربی بیشترین شرکت کننده را دارد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان همدان گفت: در رشته ریاضی سه هزار و ۲۲۳ تن، رشته زبان ۲ هزار و ۹۶۳ تن و رشته هنر هزار و ۹۳۷ تن در کنکور امسال در استان همدان برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه با هم رقابت می کنند.

وی گفت: شهر همدان با ۱۴ هزار و ۲۱۵ شرکت کننده بیشترین و شهر بهار با ۸۶۳ تن، کمترین داوطلب را در استان همدان دارند.

مسبوق بیان کرد: دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش استان مسئولیت برگزاری این آزمون را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: در کنکور ۹۸ تعداد شرکت کنندگان استان نسبت به کنکور ۹۷ نزدیک به هفت درصد کاهش یافته است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان همدان یادآور شد: کارت شرکت در آزمون همه داوطلبان پنج گروه آزمایشی به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از بعد از ظهر یکشنبه نهم تیر برای مشاهده و پرینت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت.

وی اضافه کرد: باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان در مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه بوعلی سینا در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ در نوبت صبح و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۴ الی ۱۸ فعال است.

مسبوق عنوان کرد: بیشتر داوطلبان براساس استعداد و سوابق تحصیلی در دانشگاه ها پذیرش خواهند شد که این طرح برای نخستین بار برای کنکور امسال اجرا می شود.

نتیجه اولیه آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در مردادماه و نتیجه نهایی در اواخر شهریورماه اعلام می شود.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امامی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست