پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۲۶
|
کد خبر: ۲۴۹۸
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا در نهمین همایش ملی کنترل بیولوژیک در کشاورزی و منابع طبیع گفت: بعضی از نهاد برای عدم تشویش عمومی از انتشار اخبار درست خودداری می کنند؛ بنابراین وظیفه ی ما آگاهی بخشی مردم است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۸

بعضی از ارگان ها آمارهای درستی را در حوزه کشاورزی ارائه نمی دهند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا (بسنا)؛ دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا در افتتاحیه نهمین همایش ملی کنترل بیولوژیک در کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت:  ۳۵ تا ۵۰ درصد از محصولات کشاورزی مورد آسیب سموم قرار می گیرد، با توجه به حجم بالای محصولات کشاورزی با ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد دلار این میزان درصد سرمایه ی زیادی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به استفاده از سموم دفع آفات نباتی به میزان ۲۵ میلیون لیتر و ۲میلیون لیتر کود، بخشی زیادی از آن مورد مورد مصرف انسان قرار می گیرد.

مجذوبی افزود: دلیل ابتلا به سرطان در شمال کشور حدود ۵۰ درصد مربوط به سموم و کود های شیمیایی است؛ این آمار مسئولیت ما را افزایش می دهد. جدا از این سری از همایش ها، ما مسولیت شرعی داریم، چنانچه در قرآن کریم به این موضوع اشاره می شود که از محصولات پا‌ک و طیبه استفاده کنید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: اما در زمینه مسئولیت اجتماعی وظیفه ما اطلاع رسانی مردم در خصوص نوع مصرف مواد غذایی آن هاست. بعضی نهاد ها به علت عدم ایجاد تشویش عمومی از انتشار اخبار درست خودداری می کنند؛ بنابراین این وظیفه ما است که بدون هیچگونه پنهان کاری مردم را آگاه کنیم‌.

وی ادامه داد: اشتغال و سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نسل سوم دانشگاه و حضور در عرصه کارآفرینی موضوعی مهم است.اخیرا افرادی مقاله نویسی را نوعی خیانت به کشور دانسته که این بحث بیهوده است چرا که مقاله نویسی یکی از مهم ترین کارهایی است که در دانشگاه ها دنبال می شود و باید این یافته ها را به بخش کارآفرینی مرتبط کرد.

خبرنگار: حوائجی

عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست