پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۳۱
|
کد خبر: ۲۵۲۳
سرپرست کل چهارمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر گفت: دانشگاه آمادگی کامل میزبانی را دارد و تدارکات زیادی پیش بینی شده است؛ امروز تیم‌های اعزامی در حال استقرار در دانشگاه هستند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸

دکتر نقدی معاون دانشجویی دانشگاه و سرپرست کل چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی پسران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: بر اساس مصوبه سازمان امور دانشجویان و اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، المپیاد در رشته‌های بسکتبال سه نفره، والیبال سه نفره، فوتبال گل کوچک، فوتسال، فرزبی، آمادگی جسمانی، طناب‌زنی، هندپلو، دارت و هفت سنگ برگزار می‌شود‌ که ۱۴۰۰ نفر در این المپیاد شرکت دارند.
وی اظهار داشت: دانشگاه بوعلی سینا آمادگی کامل میزبانی را علیرغم مضیقه های مالی و تسهیلاتی دارد و تدارکات زیادی پیش بینی شده است؛ امروز تیم‌های اعزامی در حال استقرار در دانشگاه هستند و ستاد اجرایی المپیاد هم اکنون در ایستگاه راه آهن و پایانه مسافربری شهر همدان مهمانان را راهنمایی می‌کنند. هماهنگی لازم با سطوح مختلف دانشگاه انجام شده، تقسیم کار صورت گرفته و کار گسترده‌ای انجام شده است. همچنین گروه‌های زیادی فعال هستند و کمیته‌های مختلف از جمله تدارکات، انتظامات، تندرستی و مشاوره، فوق برنامه، تشریفات، داوطلبین، تغذیه، افتتاحیه و اختتامیه و ... در ذیل ستاد المپیاد فعال هستند.
مسوول کل المپیاد گفت: مسابقات عمدتا در مجموعه دانشگاه انجام می‌شود؛ دو سالن در دانشکده هنر و معماری، سالن شهید محبی در سایت اصلی دانشگاه، استخر دانشگاه و سالن سوم خرداد دبیرستان دانشگاه که همگی متعلق به دانشگاه هستند مکان‌های برگزاری مسابقه هستند. و تنها دو سالن از دانشگاه علوم پزشکی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
نقدی بیان داشت: مراسم افتتاحیه فردا در سالن امام علی در شهر همدان با حضور معاون محترم وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان و مدیرانی از وزارت خانه های علوم و ورزش و مقامات ارشد استان برگزار خواهد شد .
وی عنوان کرد: بخش مهمی از کار بر عهده بدنه دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گذاشته‌ شده است که در قالب کمیته داوطلبان در اجرای این مهم مشارکت دارند و بخش مهمی از این رویداد مهم ملی، فرهنگی و ورزشی را پیش می‌برند؛ رویکرد این کار درگیر کردن بدنه دانشجویی دانشگاه، استفاده از فرصت دیده‌شدن و تشویق و ترویج فرهنگ ورزش است. لازم به ذکر است که حدود ۱۶۰ نفر از دانشجویان در کمیته داوطلبان مشغول به کارند
وی گفت: برنامه‌های تفریحی در داخل و خارج از دانشگاه نیز بر اساس علاقمندی شرکت‌کنندگان تنظیم شده است و امیدواریم میزبانی در خور نام بوعلی سینا و کهن‌شهر همدان برای این رخداد اجتماعی باشیم؛ یک برنامه مفصل فرهنگی نیز برای افتتاحیه تدارک دیده‌شده است.
وی تصریح کرد: مسوولین کمیته‌ها بر اساس تشخیص مسوولان ستاد المپیاد، تناسب کاری و تخصص انتخاب شده‌اند؛ به عنوان مثال کمیته روابط عمومی و تبلیغات به روابط عمومی دانشگاه واگذار شده‌است.
نقدی در رابطه با کارهای انجام شده گفت: استقبال از تیم‌ها، ایجاد کانال‌ های مجازی و ستاد‌ها برای اطلاع رسانی اخبار و اطلاعیه‌ها، پذیرش در محل اسکان، جلسه هماهنگی با مربیان و سرپرستان از جمله کارهای انجام شده پیش از ‌رویداد هستند.
وی بیان کرد: جلسات زیادی در معاونت دانشجویی و ستاد المپیاد برگزار و تقسیم کارها انجام شده است از جمله برنامه‌ریزی آیین افتتاحیه، تعیین مربیان و کادر فنی مسابقه، تبلیغات محیطی در سطح شهر و‌ دانشگاه، اطلاع رسانی‌ از طریق صدا و سیما، نشریات محلی و کانال‌های مجازی، برگزاری نشست خبری، بویژه میزبانی این حجم مهمان کار دشواری است و برای دانشگاه نیز هزینه بر است با این حال تجهیز و آماده‌سازی خوابگاه‌ها و سراها. صورت گرفته و سرای بعثت و غدیر میزبان شرکت کنندگان است در خصوص تغذیه نیز قرار داد با پیمانکاران بخش خصوصی انجام و فعال است
وی افزود: تعمیرات و آماده‌سازی سالن‌های ورزشی نیز بخش مهمی از کارهای انجام شده بود؛ تمام سالن‌های محل مسابقه توسط سازمان امور دانشجویان و اداره کل تربیت بدنی دانشگاه مورد بازدید قرار گرفته‌اند تا استاندارهای لازم انجام شود و تعمیرات لازم انجام و تجهیزات مورد نیاز آماده شده‌است.
وی خبر داد: مرکز بهداشت و درمان خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه خواهد داد و دو دستگاه امبولانس نیز با هماهنگی مرکز اورژانس تدارک دیده شده‌است تا در صورت نیاز در خدمت المپیاد باشند.
امیدوارم ما میزبان خوبی باشیم و دانشجویان شرکت کننده و سرپرستان تیم ها همکاران بنده را در برگزاری کمک کنند بخصوص در استفاده از سراها دقت لازم را بعمل آورند.

خبرنگار: میرزایی
عکاس: علی احمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست