پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۸۷۲
|
کد خبر: ۲۵۶۹
کیومرث پاشایی صاحب روکورد ایرانی درازنشست (شکم) جهان گفت: در حال حاضر درجهان رکورد ثبت شده گینس برای درازنشست (شکم) تعداد ۲۱۱۰ عدد توسط یک آمریکایی در یک ساعت و نیم است؛ بنده در چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های سراسر کشور، موفق شدم به رکورد آمریکا حمله کرده و رکورد تعداد ۲۲۲۰ در یک ساعت و نیم از آن خود کنم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

کیومرث پاشایی دانشجوی ورزشکار و مربی طناب‌زنی از دانشگاه‌ رازی در چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر سراسر کشور و رکورددار ملی رشته دراز و نشست(شکم) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: بنده تا کنون ۵ رکورد فرهنگی ورزشی زده‌ام؛ اول به نیت امام رضا تعداد ۸۸۸ عدد در مشهد، سپس به عشق ۱۲ امام معصوم(ع) ۱۲۰۰ عدد در تهران، به نیت ۱۴ معصوم(ع) تعداد ۱۴۰۰ عدد در اردبیل، ۱۸۰۰ عدد به عنوان هدیه به زلزله‌زدگان قصر شیرین در آبادان و در انتها این عدد را به در المپیاد شیراز این عدد را به نیت امام رضا به 2 هزار رساندم.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در جهان رکورد ثبت شده گینس تعداد ۲۱۱۰ عدد توسط یک آمریکایی است. من در چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های سراسر کشور در سالن ورزشی اداره کل تربیت بدنی در روز ۷ مرداد موفق شدم به رکورد آمریکا حمله کنم و توانستم رکورد تعداد ۲۲۲۰ را به عشق حضور شرکت کنندگان در المپیاد، پدر و مادرم، ۱۴ معصوم و سیل زدگان بزنم و نمره ۲۰ را از آن خود کنم.
پاشایی تبیین کرد: حدود ۶ ماه تمرین کردم تا بتوانم به رکورد آمریکایی حمله کنم و در شرایط سخت موفق شدم با توکل بر خدا و مساعدت مسوولین از جمله دکتر علیزاده مدیر کل تربیت بدنی، دکتر پورکیانی معاون فنی المپیاد ، دکتر عنبریان دبیر کل اجرایی المپیاد، جباری معاون تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا رکورد بزنم.
وی خاطرنشان کرد: رکورد زدن طی یک ساعت و نیم واقعا کار سنگینی و نیازمند تمرین بسیار است و واقعا می‌توان گفت این ره گریه دارد، گه گه خنده دارد صحیح است.
کیومرث پاشایی بیان کرد: بنده از ۱۷ سالگی به ورزش علاقمند شدم و حدود ۳۰ سال است که ورزش می‌کنم؛ ورزش باعث شادابی و نشاط و ماندگاری و قدرت ویژه می‌شود.
آقای شکم ایران تشریح کرد: من چندین سال بیکاری کشیدم و بی مهری دیدم‌؛ به تازگی دکتر اعلمی آل آقا رییس دانشگاه رازی، دکتر آدمی معاون دانشجویی و مجموعه مدیریت دانشگاه و تربیت بدنی نگاه ویژه‌ای به من داشتند و جایگاهی را به بنده اختصاص دادند که از آن‌ها تشکر می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: ورزشکار بودن به زندگی انسان بعد می‌دهد و تنها به جنبه سلامت محدود نمی‌شود بلکه تمام ابعاد را شامل می‌شود. همچنین ورزش اصولی کلید سلامت فرد و سپس جامعه است؛ من به عنوان ورزشکار باید در جامعه اخلاق سالم و ارتباطات اجتماعی درست داشته باشم.
مربی طناب‌زنی دانشگاه رازی گفت: دانشگاه بوعلی سینا به عنوان میزبان تلاش بسیار زیادی را انجام داده‌ است البته یک سری مسائل جزیی وجود داشت که در مقابل خوبی‌ها به چشم ‌نمی‌آمد اما در کل نمره قبولی را به دانشگاه بوعلی سینا برای میزبانی المپیاد می‌دهم؛ نکته ویژه این المپیاد استفاده از نهضت داوطلبین که شبانه روز در کنار دانشجویان بودن نکته ویژه این المپیاد بود.
ورزشکار کرمانشاهی عنوان کرد: رکورد و‌ استعداد ورزشی و نخبه بودن به صورت تلنگر خود یا دیگران شروع می‌شود و این تلنگر را مربی بنده آقای یزدان فرزایی به من زدند.
وی توضیح داد: ورزش همگانی یک سیاست بسیار خوب است و باید از ورزش همگانی به ورزش قهرمانی رسید؛ افرادی که در همین المپیاد همگانی هستند اگر پرورش داده شوند می‌توانند به مراحل قهرمانی برسند.
پاشایی تصریح کرد: تقاضای من از مدیران و مسوولان این است که نخبگان ورزشی حمایت شوند تا کارشان دیده شود؛ باید از نخبگان ورزش استفاده کنند و در مسابقات به عنوان مربی در کنار تیم باشند. برای ادامه دادن مسیر نیاز به بهادادن و توجه ویژه است؛ من برای ثبت رکوردم در گینس به حامی نیاز دارم.
آقای شکم ایران تصریح کرد: فرمول موفقیت قرار دادن «تلاش در صورت و توقع در مخرج» است؛ باید تلاش کنیم و توقع خود را به صفر برسانیم زیرا تقسیم هر عدد بر صفر بی نهایت می‌شود و اگر توقع صفر باشد موفقیت به بار می‌آید.
وی توصیه کرد: شناسایی استعداد، هدایت آن، ادامه دادن و به روز رسانی که اصطلاحا شهاب گفته می‌شود باید در راستای کار قرار بگیرد تا موفقیت حاصل شود؛ البته تمام این مراحل در تمرینات به وجود می‌آید.
پاشایی متذکر شد: معتقدم باید در ورزش باید نوآوری و ‌ابداع وجود داشته باشد؛ من آیتم دراز و نشست را خودم پیگیری کردم و چند سال به دنبال آن بودم که فدراسیون را متقاعد به این آیتم کنم.
وی در نهایت گفت: از مسوولینی که از من حمایت کردند، خانواده‌ام، مربی عزیزم و تمام کسانی که من را پس زدند و انرژی دوباره‌ای به من دادند تشکر می‌کنم.

خبرنگار: میرزایی
عکس: رضا علی احمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
ورزشی