پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۷۶
|
کد خبر: ۲۶۴
وزیر علوم در همایش مدیران امور بین الملل دانشگاه ها:

در جذب دانشجویان خارجی باید فراتر از کشورهای همسایه برنامه ریزی کنیم

دکتر منصور غلامی گفت: در جذب دانشجوی خارجی باید برنامه گسترده و جامعی را طراحی کنیم و کشورهای هدف خودرا فراتر از منطقه و کشورهای همسایه در نظر بگیریم.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش بسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در هشتمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها در دانشگاه الزهرا، گفت: بسیاری از دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران به علت علاقه به فرهنگ و تاریخ ایران یا اشتراکات اعتقادی، دانشگاههای ایران را برای تحصیل انتخاب کرده اند که ما باید علاوه بر این جمعیت، برای جذب جوانان تمام مناطق دنیا با هدف تحصیل در ایران برنامه ریزی کنیم.

دکتر غلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما با تاخیر به تعاملات بین المللی وارد شده است باید فعالیت هایمان را در این زمینه بازنگری کنیم.

وی تصریح کرد: حوزه تعاملات بین المللی به ویژه تعاملات عملی و فناوری جای کار بسیار زیادی دارد؛ در بخش پژوهش شاید فعالیت ها آسان باشد و توفیقات دهه اخیر در مورد فعالیت های پژوهشی این موضوع را نشان می دهد اما در بخش آموزش، جذب و پذیرش دانشجو باید فعالیت های وسیع تری صورت بگیرد.

وزیر علوم گفت: جذب دانشجوی خارجی نیازمند فراهم کردن زیرساخت های لازم است و با توجه به تغییراتی که آموزش عالی در دنیا و هم در دانشگاه های ما به وقوع پیوسته است؛ باید در زمینه نوع فعالیت هایمان در حوزه بین المللی یک بازنگری انجام دهیم.

وی تاکید کرد: وزارت علوم با تکیه بر اسناد بالادستی و قوانین از دیپلماسی علمی حمایت و پشتیبانی می کند ولی در سطح اجرا که دانشگاهها هستند باید فعالیت ها شتاب بگیرد که برگزاری چنین همایش هایی برای همگرایی و هم افزایی بیشتر در مسیر دستیابی به این هدف است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست