پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۴۵۴
|
کد خبر: ۲۷۰
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در افتتاحیه دومین جشنواره گل و گیاه؛

محیط زیست متعلق به همه مردم است

دکتر یعقوب محمدی فر، گفت: موضوع محیط زیست متعلق به همه مردم است و آنها باید نسبت به محیط زیست حساسیت داشته باشند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره گل و گیاه و هفتمین جشنواره سبزه آرایی و تراریوم، در گفتگو با خبرنگار بسنا، اظهار داشت: در بحث دانشگاه سبز چند سالی است که برنامه های خوب و کاربردی را شروع کردیم. برخی از صرفه جویی ها در حوزه انرژی آب، برق و مصارف است، برخی نیز در حوزه گل و گیاه و فضای سبز و مصرف کمتر آب است.

وی ادامه داد: برخی دیگر از برنامه ها که در مسیر تحقق آنها هستیم، استفاده از انرژی های نو است که در دانشکده مهندسی پنلی در رابطه با استفاده از انرژی خورشیدی ایجاد شده است و ما در پی آن هستیم که بتوانیم این مهم را در حوزه برق خورشیدی گسترش دهیم‌.

دکتر محمدی فر بیان کرد: در این حوزه بحث سی اچ بی و خودروهای برقی را در دستور کار داریم که امید داریم در این خصوص بودجه ای به ما اختصاص یابد. هزینه های زیادی در خوابگاه ها کردیم که بخشی از آن در راستای دوجداره کردن پنجره ها و بهینه سازی موتورخانه ها بود.

وی افزود: بحث دانشگاه سبز صرفا بحث فضای سبز و گل و گیاه نیست بلکه بسیار گسترده است. اولین اقدامی که سال جاری انجام شد، این بود که مدیریت طرح های عمرانی به مدیریت سبز و طرح های عمرانی تبدیل شد و این مسأله اولویت ما قرار دارد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: در سطح کلان کشوری در وزارت علوم که در حوزه فضای سبز پیشرو است، اقدامات خوبی صورت گرفته است و جلسات زیادی به صورت کشوری برگزار شده است که خوشبختانه دانشگاه بوعلی سینا در تمام آنها شرکت داشته است و مفتخریم که در سال گذشته دانشگاه موفق به دریافت لوح دانشگاه سبز از رئیس سازمان محیط زیست کشور شده است.

دکتر محمدی فر ادامه داد: در بحث های شهری نیز گروه طراحی شهری، عمران و معماری همکاریهایی را با شهرداری شروع کردند. البته در ارتباط با محیط زیست هم سال گذشته در موزه تاریخ طبیعی ما نمونه های نادر و کمیابی زیادی را در دانشگاه به صورت امانت و هدیه تحویل گرفتیم، که همه اینها نشان دهنده ارتباط خوب دانشگاه با دستگاه های اجرایی خارج از دانشگاه است.

وی هم چنین با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست مطرح کرد: امروزه بحث محیط زیست را بیش از حد سیاسی و دولتی کردیم. موضوع محیط زیست متعلق به همه مردم است و آنها باید نسبت به محیط زیست حساسیت داشته باشند. از دانشجوها توقع داریم به عنوان کسانی که در محیط رشد می کنند که در حال فرهنگ سازی است و قصد دارد به اصطلاح انسان را بسازد.

دکتر یعقوب محمدی فر اظهار داشت: موضوع زباله بسیار موضوع جدی است و بطور جدی نیاز به فرهنگ سازی در این حوزه میباشد.

دکتر محمدی فر به موضوع حیاتی آب اشاره کرده و گفت: آب منبع بسیار حیاتی است. در حال حاضر ما متاسفانه خیلی از منابع آب را از دست می دهیم و به سادگی آب های سطح الأرضی را آلوده می کنیم که این آب ها به داخل زمین می رود و برای بهداشت و سلامت مردم ضرر دارد. باید از لحاظ فرهنگی از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم که حفظ محیط زیست از امور ضروری است.

خبرنگار : معتمد

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست