پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۶۰
|
کد خبر: ۲۷۱۶
دبیر علمی همایش ملی اخلاق علمی و اخلاق کاربردی گفت: در مجموع ۱۳۵ مقاله به دبیرخانه همایش رسید. در این میان با داوری و بررسی دقیق ۷۱ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و در مجموعه چکیده مقالات چاپ شد؛ همچنین ۵۱ مقاله به طور کامل در مجموعه دیگری چاپ شد و ۱۵ به صورت پوستر ارائه شد. ۱۶ مقاله هم به مجله اخلاق پژوهی ارسال شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر اکبر عروتی موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا و دبیر علمی همایش، در افتتاحیه اولین همایش ملی اخلاق علمی و اخلاق کاربردی با محوریت اندیشه‌های دانشمند حکیم شیخ‌الرییس بوعلی‌سینا که در سالن سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، گفت: تکریم، بزرگداشت، بازشناسی و پاسداری مفاخر یکی از بزرگترین مسوولیت‌های علمی پژوهشگاه‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: بوعلی‌سینا از جمله مفاخر بین‌المللی است که آثار ایشان به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. همچنین وی یک شخصیت تاثیرگذار در مطالعات امروز به شمار می‌رود.
عروتی موفق بیان کرد: بخش عمده‌ای از اندیشه‌های ابن سینا در متافیزیک برآمده از اندیشه دینی و اسلامی و همچنین تفکرات خود ایشان بوده است.
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا تبیین کرد: علارغم کارهای متعددی که در مغرب زمین در مورد ابن سینا انجام شده است، متاسفانه وی در کشور خودش بسیار مظلوم واقع شده است.
وی افزود: بر اساس رسالتی که ما روی دوش خود احساس می‌کردیم به مناسبت زادروز حکیم بوعلی سینا با دلگرمی‌های دکتر محمدی‌فر ریاست دانشگاه و با همکاری مجموعه‌های ارزشمندی اعم از انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی بوعلی سینا، بنیاد علمی-فرهنگی بوعلی سینا، انجمن مفاخر ایران و بسیاری نهاد‌های دیگر اولین همایش ملی اخلاق علمی و کاربردی را در دانشگاه بوعلی سینا داشته باشیم.
وی عنوان کرد: نظام اخلاقی بوعلی سینا حقیقتا مظلوم واقع شده است و نیازمند این است که مورد بررسی و تطبیق قرار بگیرد.
دبیر علمی اولین همایش ملی اخلاق علمی و اخلاق کاربردی تصریح کرد: در مجموع ۱۳۵ مقاله به دبیرخانه همایش رسید. در این میان با داوری و بررسی دقیق ۷۱ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و در مجموعه چکیده مقالات چاپ شد؛ همچنین ۵۱ مقاله به طور کامل در مجموعه دیگری چاپ شد و ۱۵ به صورت پوستر ارائه شد. ۱۶ مقاله هم به مجله اخلاق پژوهی ارسال شد.
وی در انتها گفت: امیدواریم سال دیگر با قدرت بیشتری در رابطه با نظام اخلاقی بوعلی سینا همایش دیگری را داشته باشیم.

خبرنگار: میرزایی
عکس: امامی‌زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست