پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۹۳
|
کد خبر: ۲۷۳۶
دبیر و نایب رئیس انجمن شیمی ایران گفت: راه اندازی نظام شیمی کشور با هدف ایجاد پایگاه تخصصی و صنفی در دستور کار انجمن شیمی کشور قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
به گزارش بسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا و دبیر انجمن شیمی ایران در آیین گشایش بیست و یکمین همایش شیمی معدنی ایران در اراک، افزود: ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه شیمی کشور وجود دارد و در صورت راه اندازی نظام شیمی همانند نظام مهندسی در فعالیت‌هایی که یک کارشناس شیمیست وجود دارد به کارشناسان دیگر نیاز نباشد.

وی ادامه داد: تولد نظام شیمی کشور اقدامی بزرگ برای جامعه شیمی ایران محسوب می‌شود.

دبیر و نایب رییس انجمن شیمی ایران پیگیری نامگذاری روز شیمی را از دیگر اقدامات این انجمن عنوان کرد.

زلفی گل گفت: کتاب پیشگامان علم شیمی به زبان فارسی تهیه و منتشر شده است و تولید محتوای به زبان انگلیسی برای این کتاب توسط انجمن شیمی ایران در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: غرفه فروش کتاب شیمی آلی از جمله بخش‌های موفق انجمن شیمی ایران است و تلاش می‌شود غرفه شیمی معدنی نیز در سال‌های آینده پا بگیرد.

دبیر و نایب رییس انجمن شیمی ایران یادآور شد: ۱۵ کمیته علمی متشکل از ۴۰۰ نفر هیات تحریریه و مدیر مسئول در این کمیته‌ها فعال هستند و این کمیته‌ها مسئولیت هفت مجله تخصصی را برعهده دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: در انجمن شیمی ایران ۳۰ نفر عضو وجود دارد و پیگیری راهبرد‌ها و تکالیف تعیین شده برای این نهاد صنفی از طریق هشت منطقه در کشور است و انتخابات شورای عالی انجمن شیمی نیز در ۲ مرحله در این مناطق برگزار می‌شود.

وی قانون را کلید تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه و تولید ثروت در دانشگاه‌ها بر اساس قانون و مقررات محقق می‌شود.

دبیر و نایب رییس انجمن شیمی ایران در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ۱۰ همایش سال گذشته توسط انجمن شیمی ایران در کشور برگزار شد و در سال جاری نیز برگزاری ۱۰ همایش تدارک شده که تاکنون پنج مورد محقق شده است.

زلفی گل ادامه داد: تقویم برگزاری همایش‌های سال ۹۹ و برخی همایش‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجمن شیمی ایران نیز قطعی شده است.

وی گفت: ۳۰ برگزیده شاخه شیمی معدنی از سال ۸۸ تاکنون در کشور معرفی شده اند و در همایش اراک نیز معرفی سی و یکمین برگزیده این شاخه معرفی خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه