پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۶۵
|
کد خبر: ۲۸۰۲
استاندار همدان از برگزاری نشست سالانه کشورهای مسیر جاده ابریشم در همدان خبر داد و گفت: دیار هگمتانه مهرماه امسال میزبان این رویداد بزرگ جهانی است.
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، سید سعید شاهرخی در نشست تخصصی آمایشی منطقه سه کشور اظهار داشت: نشست سالیانه راه ابریشم هر سال در یک کشور برگزار می شود و امسال در ایران و در شهر تاریخی همدان میزبان این نشست هستیم. 

وی افزود: نشست کشورهای در مسیر جاده ابریشم یک تا پنجم مهرماه سالجاری در دیار هگمتانه برگزار می شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که در این نشست دنبال می کنیم، ثبت ملی و جهانی میراث به جا مانده در جاده ابریشم است. 

شاهرخی یادآوری کرد: گفت وگوی ادیان کشورهای جاده ابریشم از دیگر بخش های این نشست است که بازتاب های خوبی خواهد داشت. 

استاندار همدان گفت: این دیار در سایه وحدت و همدلی در مسیر توسعه و رونق قرار گرفته و تبدیل به یک کارگاه بزرگ تولیدی شده است. 

شاهرخی با اشاره به اجرای ۴۱ طرح ملی اثر گذار در استان همدان گفت: به ثمر رسیدن این طرح ها در توسعه استان های منطقه سه تاثیر بسیاری دارد.

وی تاکید کرد: نشست تخصصی آمایشی منطقه سه بی تردید در توسعه همه جانبه و یکپارچه سازی برنامه ها و تلاش ها نقش پررنگی دارد.

استاندار همدان ابراز امیدواری کرد: بحث و گفت وگوهای اعضای نشست منطقه سه هر چه زودتر به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد.

استانهای همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان اعضای منطقه سه کشور هستند. 

مدیران کلیدی استان های یاد شده در همدان به ریاست علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گردهم آمده و درباره آینده گردشگری، اقتصاد، دانشگاه ها و رسانه ها بحث و تبادل نظر کردند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی