پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۱۲
|
کد خبر: ۲۸۰۵
به دعوت هیئت اندیشه ورز جوان استان صورت گرفت؛

همکاری مدیران استان در برگزاری جشنواره ایده جوان + گزارش تصویری

با حضور تعدادی از مدیران کل استانی و به دعوت هیئت اندیشه ورز جوان استان، برگزاری "جشنواره ایده هایی برای جوانان" مورد واکاوی و بررسی قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، در این نشست که به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان برگزار شد، ابتدا يكي از اعضای هيات، ارائه دهنده طرح جشنواره ایده به توضیح مختصری درباره این طرح پرداخت و سپس مدیران مدعو، نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان محورهای جشنواره را منطبق با سند تحول آموزش و پرورش دانست و برای همکاری کامل در برگزاری جشنواره اعلام آمادگی کرد.

معاون شرکت سیاحتی علیصدر خواستار تعیین اهداف اصلی و جانبی برای جشنواره شد و با بیان اینکه ایجاد سازوکار لازم برای تحول فکری در جوانان یک ضرورت است، از توجه به ایده های جوانان در این جشنواره تشکر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اصول فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر که میگوید جوانان اگر فرصت فعالیت داشته باشند، بهتر، سریعتر و بیشتر کار می کنند، گفت: بسیار خوب است که طی این جشنواره به جوانان فرصت می دهیم ایده پردازی کنند و چقدر بهتر می‌شود اگر فرصت‌های بعدی را نیز در اختیار آنها قرار دهیم تا این ایده ها را پالایش کرده و آنها را به خلاقیت تبدیل کنند و در گام بعدی با تبدیل ایده‌های خلاقانه به محصول، نوآوری کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان نیز با بیان اینکه انتظار نظام از جوانان خیلی بیشتر است، خواستار در نظر گرفتن مواردی چون چگونگی ورود جوانان در عرصه های مدیریتی، گروه های جهادی، مدافعین حرم و بحث تشیع در محورهای جشنواره شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین در این جلسه خواستار در اولویت قرارگرفتن مسائلی شد که استان در حال حاضر با آنها درگیر است از جمله اشتغال و ازدواج و دلایل عدم سرمایه گذاری در استان.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان هم با بیان اینکه ابتدای مهرماه به دلیل برنامه‌های بازگشایی مدارس، زمان مناسبی برای تبلیغات جشنواره نیست، خواستار تغییر زمانبندی شروع اطلاع‌رسانی جشنواره شد.
وی همچنین گفت: راهکارهای افزایش مشارکت جوانان در مدیریت شهری به زیرفصل های محور فرهنگی و اجتماعی جشنواره اضافه شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشکر از ایده خوبی که از طرف اعضای هیئت مطرح شده است، خواستار استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در برگزاری جشنواره شد.

در ادامه این جلسه، اعضای هیئت اندیشه ورز جوان با توجه به توضیحات مدیران، به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و مقرر شد در جلسات آتی هیئت، موارد طرح‌شده را مورد بررسی قرار دهند.

سپس مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان از مدیران خواست با همکاری کارشناسان و مشاوران خود و با درنظر گرفتن قابلیت اجرا، موارد مدنظر خود برای تکمیل طرح را ارائه کنند.

حسن ختام این نشست، تقدیر معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان ابتدا از جوانان و سپس از مدیران حاضر در جلسه بود.

مصطفی آزادبخت که شاخصه جوانان همدانی را هوش و ذکاوت دانست، با بیان اینکه جوانان عضو هیئت اندیشه ورز استان همت خود را برای برگزاری این جشنواره به کار گرفته اند، افزود: از مدیران مدعو هم انتظار دارم توان خود را به کار گرفته و با برگزاری موفق این جشنواره، همچون پیشتاز بودن در تشکیل هیئت اندیشه ورز، الگویی در کشور باشیم.

خبرنگار: بابائیان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی