پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۳۵
|
کد خبر: ۲۸۷
استاندار همدان در همايش نقش سازمان هاي مردم نهاد در ارتقاء سرمايه هاي اجتماعي گفت: علیرغم اینکه بيکاري ام المصائب جامعه ماست ولی در استان همدان نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت بهتری را داریم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، محمدناصرنیکبخت استاندار همدان امروز در همايش نقش سازمان هاي مردم نهاد در ارتقاء سرمايه هاي اجتماعي، گفت: علیرغم اینکه بيکاري ام المصائب جامعه ماست ولی در استان همدان نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت بهتری را داریم. از ابتداي سال جاري تا پايان بهمن ماه بالغ بر 18 هزار فرصت شغلی در اين استان ايجاد شده است و نیز شرایط ایجاد 30 هزار فرصت شغلي را برای سال 97 دارد.

وی افزود: در مجموع 1700میلیارد تومان از اعتبارات در حوزه اشتغال پرداخت شده و تا کنون 501 پروژه هم به بخش خصوصی واگذار شده است و تعداد200 طرح دیگر هم در دست واگذاری به بخش خصوصی است.

استاندار همدان با تأکید بر بهره مندی از توانمندی های سمن ها براي بهبود وضعيت اشتغال افزود: سمن ها در حال حاضر از ضرورت های مهم کشور هستند و همچون گذشته، سازمان های مردم نهاد تهدید تلقی نمی شوند و باید با ايجاد تشکل های مردمي و تخصصي در زمينه اشتغال از حضور افراد توانمند و متفکر و کارآمد در کارگروه اشتغال براي بهره گيري از نظرها و ايدهاي آنها براي ايجاد فرصت هاي شغلي بهره برد.

وی در ادامه به نقش جوانان در پيروزي انقلاب، اداره امور جنگ و حل مشکلات و مصائب کشور و نیز حضور آمریکا در پای میز مذاکره و قبول برجام اشاره کرد و افزود: سمن ها و سازمان هاي خود جوش جوانان هميشه به یاری دولت های این کشور آمده اند و دولت تدبیر و امید هم می داند که بدون همیاری مردم نمی تواند به همه امور رسیدگی کند و با بهره گیری از توانمندی های سمن ها می تواند در تحقق اهداف خود موفق باشد.

استاندار همدان گفت: در راستاي حمايت مالي از سمن ها به 60 طرح حوزه جوانان 180میلیون تومان و به 115 طرح سمن هاي فعال در حوزه مواد مخدر نيز 453 میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.

وي يادآورشد : پيش از دولت یازدهم 270 سمن در همدان فعال بودند که امروز این تعداد به 393 سمن رسيده و 70 سمن جديد نيز در شرف ایجاد هستند.

خبرنگار: قاسمیه
عکس: اصلانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی