پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۲۱
|
کد خبر: ۲۹۰۵
دکتر صديقي در ميزگرد تخصصي بررسي مسائل جاري آموزش عالي در آغاز سال تحصيلي:

در شيوه‌نامه انضباطي جديد دانشجويي حقوق دانشجويان بيشتر لحاظ شده است

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: شیوه نامه انضباطی جدید دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شده و درآن بررعایت بیشتر حقوق دانشجویان تاکید شده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، در میزگرد تخصصی بررسی مسائل جاری آموزش عالی در آغاز سال تحصیلی که در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اعلام کرد: شیوه نامه انضباطی جدید دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شده و درآن بررعایت بیشتر حقوق دانشجویان تاکید شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه سازمان برنامه وبودجه به دانشگاه ها اظهار داشت: در بخش تغذیه اگر فقط فرض کنیم ۵۰ درصد دانشجویان روزانه از غذای دانشگاه استفاده کنند که در برخی از دانشگاه ها این آمار به ۸۰-۷۰ درصد می رسد؛ باید ۱۲۶ میلیون پرس غذا در ناهار و شام توزیع شود که ۱,۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که از سازمان برنامه و بودجه تقاضا کرده ایم کسری بودجه تغذیه دانشجویی را پرداخت کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید برتوسعه رستوران های مکمل به جهت تنوع غذایی و رضایتمندی دانشجویان دانشگاه ها افزود: امسال یک افزایش حداقلی متوسط حدود ۳۰۰ تومان در هر پرس غذای دانشجویی صورت گرفته که تاثیر جدی در رفع کسری اعتبار ندارد. در این گونه موارد بهتر است که مسئولان دانشگاهی با شورای صنفی دانشگاه ارتباط بیشتری برقرار کنند و آنان را کاملاً شفاف در جریان امور قرار دهند.

دکتر صدیقی در ادامه به بخش تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه افتاده و رویدادهای ورزشی به طور منظم برگزار شده که در این خصوص می توان به برگزاری المپیاد قهرمانی در شیراز در سال گذشته و المپیاد همگانی در دانشگاه های بوعلی سینا و الزهرا (س) اشاره کرد؛ همچنین دانشجویان ما در یونیورسیاد بین المللی با اعزام یک کاروان کوچک رتبه نهم را کسب کردند.

وی گفت: در حوزه ورزش به دنبال توسعه فضاهای ورزشی در قالب طرح های زودبازده شامل اتاق تندرستی، چمن های مصنوعی و زمین کفپوش هستیم که در این زمینه با احتساب طرح های سال گذشته و سال جاری ۱۰۰ هزار متر مربع بر فضای ورزشی دانشگاه ها اضافه می شود.

دکتر صدیقی افزود: در این خصوص تا کنون ۲۷ زمین چمن مصنوعی در دانشگاه ها به بهره برداری رسیده و ۶ زمین چمن مصنوعی نیز به زودی به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: همچنین پذیرش دانشجویان غیر بورسیه و بورسیه غیر ایرانی در دستور کار قرار دارد که ما درصدد هستیم پذیرش دانشجویان بورسیه خارجی را کاهش داده و پذیرش با دریافت شهریه را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه فصل الخطاب در دانشگاه ها در هر کاری، ضابطه و قانون است، گفت: ضروری است مسئولان دانشگاهی به دانشجویان ناتوان اقتصادی که از حداقل ها هم محروم هستند توجه بیشتری داشته باشند و آنان را بیشتر در یابند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست