پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۵۶
|
کد خبر: ۲۹۲۳
حاج حسین توکلی جانباز قطع نخاعی و از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس گفت: باید به ادامه دادن راه جانبازی اعتقاد داشته باشیم؛ جانباز شدن مهم نیست، مقام جانبازی را بعد از جانبازی نگه‌داشتن و هر لحظه به دنبال حق و عدالت بودن مهم است. باید بدانیم هر لحظه شیطان در کمین همه ما است که ما را از مسیر اصلی خارج کند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، حاج حسین توکلی از جانبازان قطع نخایی و از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس در دیدار هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا با وی گفت: جنگ و جبهه برای ما که در آن موقعیت قرار گرفتیم، هنوز هم لحظه‌ای از فکر و خیال ما خارج نمی‌شود و تحت تاثیر آن دوران قرار گرفتیم.
توکلی تشریح کرد: هنگامی که وارد جنگ شدیم ۱۰۰ نفر از ما باهم پیمان بستیم که تا آخرین روزی که امام دستور دهند در جبهه بایستیم، حتی اگر ۲۰ سال طول بکشد؛ بسیاری از آن‌ تعداد به خاطر پیمان خود با دست و پای قطع شده وارد جنگ شدند و تا آخرین لحظه ماندند و ثابت کردند که هر چه ما داریم از شهداست.
وی خاطرنشان کرد: پایه این جنگ بر اساس عشق و یک ارتباط خاص بود؛ اجساد شهدای ما گاهی طوری بود که عراقی‌ها از دیدن جنازه‌های آن‌ها وحشت می‌کردند.
حسین توکلی تصریح کرد: جنگ هیچ‌گاه هیچ لذتی نداشته و ما هیچ‌گاه جنگ‌طلب نبوده‌ایم اما فضاهای خاص جنگ و جبهه و درس‌ها، معنویات و مسائلی که پیرامون آن پیش می‌آمد کاری کرد که ما عاشق و شیفته جبهه شدیم.
این جانباز دفاع مقدس اظهار داشت: باید به ادامه دادن راه جانبازی اعتقاد داشته باشیم؛ جانباز شدن مهم نیست، مقام و منصب جانبازی را بعد از جانبازی نگه‌داشتن و هر لحظه به دنبال حق و عدالت بودن مهم است. باید بدانیم هر لحظه شیطان در کمین همه ماست که ما را از مسیر اصلی خارج کند.
وی در توصیه‌ای گفت: اگر می‌خواهید برای فردای خودتان چیزی پس‌انداز کنید، کار ایثارگران را انجام دهید.
حاج حسین توکلی بیان داشت: همان حس و حال زمان دفاع مقدس را اکنون نیز در دل بعضی از جوانان می‌بینم و مطمئنم اگر باز هم اتفاقی بیافتد جوانان ما هیچ تغییری نکرده‌اند و مانند جوانان دوران دفاع مقدس رفتار خواهند کرد؛ جوانان ما دل، اخلاص و صداقت خالصانه‌ای برای این انقلاب دارند و پا در رکابند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: علی‌احمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست