پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۳۰
|
کد خبر: ۲۹۲۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان:

همدان با ورشکستگی آب مواجه است

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: افت آب‌های زیرزمینی و ایجاد فروچاله‌ها در کنار خشکسالی نشان می‌دهد این استان با ورشکستگی آب مواجه است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، محسن جعفری‌نژاد بسطامی در آیین معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست اظهار داشت: وضعیت محیط زیست در همدان با توجه به شاخص‌های توسعه‌ای مطلوب نیست و باید با برنامه‌ریزی و برنامه آمایشی این مشکل را رفع کرد.

وی اضافه کرد: تداوم این مشکلات موجب شده اینک ما با مشکل آب آشامیدنی که با سلامت افراد درگیر است مواجه شویم که باید راهکار خوبی برای رفع این چالش‌ها تعریف کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: ورشکستگی و بحران آبی با توجه به افت ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتری منابع آبی و خشک شدن تالاب ها در همدان مواجه هستیم.

جعفری‌نژاد بسطامی افزود: مدیریت پسماند نیز یک مشکل کشوری است و ریشه فرهنگی دارد، هر چند مشکل‌ در سایت دفن پسماند وجود دارد اما پیش از آن در زمینه فرهنگسازی، مصرف گرایی و میزان تولید زباله با مشکلات فرهنگی مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: فرهنگسازی و آموزش در اولویت است و برای هر منطقه راهکار آموزش خاصی تعریف می‌شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ریزگرد، استقرار غیر اصولی صنایع آب بر در مناطق بدون آب و حرکت به سمت صنایع های هایتک از دیگر مسائلی است که پیگیری می شود. 

جعفری نژاد بسطامی ادامه داد: ظرفیت های طبیعی شاید در همدان کم و مراتع همدان ضعیف است ولی این استان اکوسیستمی پویا دارد.

وی گفت: آموزش و  فرهنگسازی نیارمند تعامل و همفکری سازمان های مردم نهاد، نهادهای علمی و دانشگاهی و رسانه ها با این سازمان است تا همه مردم این استان به محیط بان تبدیل شوند. 

جعفری نژاد بسطامی با تاکید بر اینکه محیط زیست بدون حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی نمی تواند موفق باشد افزود: اولین برنامه کاری خود را با دیدار و سرکشی از خانواده شهید یاری از شهدای محیط زیست همدان آغاز می کنم و امیدوارم محیط بان زندانی نیز به زودی به آغوش خانواده بازگردد. 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه ۳۱ شهریور روز جهانی بدون خودرو نامگذاری شده ابراز امیدواری کرد: با همکاری مسئولان و سمن ها این اقدام مثبت و موثر عملی شود.

جعفری نژاد بسطامی اضافه کرد: با توجه به تاکید رهبری بر حفظ محیط زیست و ابلاغ ریاست جمهوری و تدابیر رییس سازمان حفاظت محیط زیست، باید برای عملی شدن این نکات تلاش کرد.

در این آیین از خدمات سید عادل عربی تقدیر و محسن جعفر نژاد بسطامی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل حفاظت محیط زیست همدان معرفی شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی