پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۲۱
|
کد خبر: ۲۹۳۷
وزیر علوم با اشاره تلاش این وزارتخانه برای تامین مالی فرصت مطالعاتی دانشجویان در نیمه دوم سال، گفت: قول هایی برای تامین این اعتبار از سوی دولت داده شده است.
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی ضمن بیان این مطلب به تشریح آخرین وضعیت اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور پرداخت و اظهار کرد: ما پیگیر تامین منابع مالی اعزام دانشجویان دکتری به فرصت‌های مطالعاتی برای سال جاری هستیم و باید مجدد تامین مالی این اعزام‌ها از سوی دولت انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نگران عدم تامین منابع مالی اعزام دانشجویان به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور نیستیم اما نمی توان از الان در مورد آن اظهار نظر کرد چرا که ممکن است از سوی دانشجویان انتظار ایجاد شود و آنها بگویند که ما اعلام کردیم مشکل کمبود منابع آنها از اول مهر ۹۸ رفع خواهد شد.

وزیر علوم همچنین خاطر نشان کرد: در حال رایزنی به مسئولان بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای شش ماه دوم سال جاری هستیم و قول‌هایی نیز داده شده است، امیدواریم این همکاری به منظور اعزام دانشجویان بر اساس ظرفیت‌های از پیش تعیین شده صورت بگیرد.

پیش از این دکتر غلامی اعلام کرده بود که «اوایل سال جاری مشکل خاصی در اعزام دانشجویان و اساتید به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور وجود نداشت و اعزام‌ها طبق برنامه زمان‌بندی انجام شده است اما طی دو سه ماه اخیر مقداری به لحاظ مالی با محدودیت ریالی و ارزی مواجه شدیم و فرایند اعزام‌ها کند شده است اما این مسئله نیز تا مهر ماه جاری حل خواهد شد و ما تعهدات خود در این زمینه را انجام خواهیم داد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست