پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۷۴
|
کد خبر: ۲۹۴۰
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروزه در ایران یک درهم تنیدگی بین فرهنگ غنی ایرانی و فرهنگ اسلامی داریم که یعنی ایرانیان با آن سابقه دانش و فرهنگ وقتی با ایدئو‌لوژی اسلام روبه‌رو شدند آن را با علم و دانش پذیرفتند؛ دینی که پیامبر با توجه به علم آن را شروع کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی راه ابریشم که در سالن همایش‌های استانداری همدان برگزار شد گفت: در روز‌های اخیر در ایران به پاس جانفشانی‌های جوانان دلیر ایران و تلاش ما برای حفظ خاک این مرز و بوم مراسمات خاصی انجام می‌شود که بخشی از فرهنگ غنی و پربار این مرز و بوم را به نمایش می‌گذارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ملت ایران هیچ‌گاه به هیچ ملتی تهاجم نداشته و همواره میزبان علما از کشورهای مختلف جهان بوده است و قدیمی ترین دانشگاه جهان را در خود دارد؛ قطعا شکل‌گیری دانشگاه مقدماتی دارد که بخش مهمی در توسعه علم و دانش بوده است.
منصور غلامی تبیین کرد: امروزه در ایران یک درهم تنیدگی بین فرهنگ غنی ایرانی و فرهنگ اسلامی داریم که یعنی ایرانیان با آن سابقه دانش و فرهنگ وقتی با ایدئو‌لوژی اسلام روبه‌رو شدند آن را با علم و دانش پذیرفتند؛ دینی که پیامبر با توجه به علم آن را شروع کرد.
غلامی فرزند پایتخت و تمدن ایران زمین گفت: تاریخ و فرهنگ علم دوستی کشور منجر به شکوفایی علم و دانش شد که پایه رشد و ترقی علم و دانش جهانی گشت.
وی خاطر نشان کرد: راه ابریشم راهی برای تبادل علم و فرهنگ بوده است.
وی بیان کرد: ما دانشمندان زیاد و به نامی را می‌شناسیم که راه‌های طولانی را طی می‌کردند تا از توانمندی‌های علمی مناطق بهره ببرند، به منطقه خود برگردند و نقش خود را ایفا کنند.
دکتر منصور غلامی تشریح کرد: راه ابریشم راه مبادله علم، فرهنگ و مبادلات تجاری بوده است؛ امروز ما در یکی از شهر‌های مهم مسیر این راه تاریخی مهم به اهمیت دستاورد‌های شکل‌گیری این راه و آثار ارتباطاتی که در این بستر رخ داده است می‌پردازیم.
وی اظهار کرد: حضور نمایندگان کشور‌ها از سراسر جهان نشان از توجه تاریخ و فرهنگ گذشتگانمان دارد؛ همدان عمری به تاریخ و تمدن ایرانیان دارد و دانشمندان به نامی از این خاک برخواستند.
غلامی تصریح کرد: همزیستی مسالمت آمیز بین اقوام یکی از موارد مهم در همدان است.

خبرنگار: میرزایی
عکس: رضا علی‌احمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست