پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۴۲
|
کد خبر: ۲۹۵۸
دکتر یعقوب محمدی فر در افتتاحیه کنفرانس بین المللی گفتگوی بین ادیان و گفتگوی بین فرهنگی در مسیر جاده ابریشم با تأکید بر تأثیر ادیان بر میراث فرهنگی، گفت: پیام ارتباط و تجارت، پیام صلح و دوستی است؛ ایران ما به عنوان یک کشور بزرگ در زمینه های تاریخی خود، همواره پیام آور صلح، دوستی و تعامل بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در افتتاحیه کنفرانس بین المللی گفتگوی بین ادیان و گفتگوی بین فرهنگی در مسیر جاده ابریشم با تأکید بر تأثیر ادیان بر میراث فرهنگی که در سالن شهید ایزدی ساختمان مرکزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، بیان داشت: به عنوان رئیس دانشگاه بوعلی سینا و میزبان این مراسم، بسیار خرسندم که این برنامه در این مکان مقدس و علمی برگزار می شود.
وی افزود: حضور تک تک میهمانان خارجی و داخلی و صاحب نامان عرصه علم، ادب و فرهنگ را به این برنامه ارزشمند گرامی می داریم و از همه عزیزانی که در این جلسه حضور دارند سپاسگذاریم.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا ضمن تشکر ویژه از دبیرکل یونسکو، شهرداری، استانداری همدان و میراث فرهنگی کشور و استان همدان، گفت: امیدواریم این برنامه پنجره کوچکی باشد بر نمای مهربانی ها و زیبایی های ایران بزرگ برای عزیزانی که از خارج از کشور در این محفل حضور دارند.
وی افزود: بنده بسیار خرسندم که عنوان کنم همدان پیش از جاده ابریشم راه دیگری داشت که ما اصطلاحا از آن به عنوان خراسان بزرگ یاد می کنیم؛ شاید در 4 هزار سال پیش مردمانی از افعانستان و دوردست ها سنگ های قیمتی را از مناطق شرقی تا بین النحرین، سوریه و حاشیه مدیترانه با خود حمل می کردند و امروزه در کشفیات باستان شناسی شاهد حضور داده های فرهنگی از مردمان شرق ایران تا ساحل مدیترانه و مصر هستیم؛ این داده ها و کشفیات نشان می دهد که انسان ها در 4 هزار سال پیش به دنبال ایجاد تعامل و ارتباط و تجارت و استفاده از منابع همدیگر بودند و به دنبال صلح بودند.
محمدی فر ادامه داد: پیام ارتباط و تجارت، پیام صلح و دوستی است؛ ایران ما به عنوان یک کشور بزرگ در زمینه های تاریخی خود، همواره پیام آور صلح و دوستی و تعامل بوده است.
وی بیان داشت: در شهر همدان شاهد مسجد، کلیسا و امام زاده های متفاوت و مکان های مقدس هستیم؛ از این حیث شهر همدان بخشی از ایران ما را معرفی می کند.
وی در پایان ضمن اظهار خوشحالی از حضور میهمانان در دانشگاه بوعلی سینا به عنوان بزرگترین دانشگاه غرب کشور، گفت: امیدوارم در همه این مراسم ها که مباحث علمی بیان خواهد شد، شاهد طرح مسائلی در راستای دوستی، محبت و صلح برای جهانیان باشیم کما اینکه ملت ما پیام آور صلح، دوستی و مهربانی برای جهانیان بوده اند.

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: موسوی ستوده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست