پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۸۷
|
کد خبر: ۲۹۶۵
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید ظرفیت سراهای دانشجویی کشور 12 هزار نفر افزایش یافت و امیدواریم با اتمام پروژه های در دست اجرا تا پایان سال جاری، 75 هزار نفر دیگر به این ظرفیت افزوده شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر مجتبی صدیقی، با اشاره به بهسازی و نوسازی 102 سرای دانشجویی در سطح کشور در تابستان سال جاری گفت: طرح ارتقاء سراهای دانشجویی در چند سال گذشته در وزارت علوم پیگیری شده و با رتبه بندی خوابگاه ها تلاش زیادی صورت گرفت تا فضاهای فرسوده باسازی شود.

وی افزود: در بخش تربیت بدنی، 39 چمن مصنوعی جدید احداث شده است و 25 پروژه سالن کف پوش نیز تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

دکتر صدیقی با اشاره به همکاری 400 کانون دانشجویی همیاران سلامت با مراکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه های کشور گفت: در مجموع 17000 دانشجو در قالب این کانون ها، دانشجویان دیگر را برای استفاده از خدمات مراکز مشاوره هدایت می کنند.

معاون وزیر علوم، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره افزایش جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه ها گفت: یکی از رویکردهای وزارت علوم افزایش تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور است که به دو شیوه اعطای بورس و هزینه شخصی انجام می شود

دکتر صدیقی گفت: هم اینک 39 هزار دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف در ایران مشغول به تحصیل هستند که این آمار نسبت به سال قبل، بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه