پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۵۹
|
کد خبر: ۲۹۷۵
استاندار همدان گفت:‌ «مجتمع ویژه قضایی کودکان و نوجوانان» در همدان راه‌اندازی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش بسنا و به نقل از فارس، سعید شاهرخی در یازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در همدان با بیان اینکه کاهش آسیب اجتماعی موضوع جدی در دستور کار دولت است اظهار کرد: کاهش آسیب کودکان موضوع مهمی است که رابطه مستقیم با سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی بیان کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه آینده‌سازان این جامعه خواهند بود و باید حق ویژه‌ای برای آنها قائل شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه این آسیب‌های اجتماعی می‌توانند تاثیر عمیقی بر کودکان و نوجوانان بگذارند گفت: این موضوع رسالت و مسؤولیت مدیران را سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی در سطح استان در حال انجام است افزود:‌ دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خاصی در این زمینه تدوین کرده‌اند.

شاهرخی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با 285 هزار دانش‌آموز برنامه‌های مختلفی را برای احقاق حقوق کودکان و نوجوان تدوین کرده است گفت: این اداره کل بداند که 285 هزار دانش‌آموز زمان خاصی را در آموزش و پرورش می‌گذرانند که باید هم به تعلیم و هم تربیت آنها توجه جدی داشت.

وی با بیان اینکه در سند راهبردی و کنترل آسیب‌های اجتماعی نقش بهزیستی را جدی می‌بینیم افزود: بهزیستی برای کودکانی که دچار آسیب هستند نقش تعریف کرده که حائز اهمیت است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دستگاه‌های حمایتی برای کودکانی که دچار آسیب شده‌اند چه کودکانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند و چه کودکان کار و ... نقش تعریف کرده است خاطرنشان کرد: خوشبختانه نه تنها آسیب‌های اجتماعی را در استان کنترل کرده‌ایم بلکه کاهش نیز یافته است.

وی با بیان اینکه همدان از استان‌های بدون معتاد متجاهر است همانطور کودک کار ندارد گفت: گشت‌هایی در استان فعال هستند که آنها از سطح شهر جمع‌آوری کرده و به مراکز زیرپوشش ارجاع می‌دهند.

شاهرخی با تاکید به اینکه همدان استان دارالمومنین و دارالمجاهدین است و مردم استان دیندار و خیر هستند و همین امر باعث جلوگیری از آسیب‌ها شده است افزود: در استان سازمان‌های مردم‌نهاد در تمام گروه‌ها نقش اثرگذار هستند چراکه زمینه همکاری و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد را بیشتر کرده‌ایم.

وی اجرای طرح نماد در آموزش و پرورش را مهم عنوان کرد و گفت: این موضوع مداخله به موقع و جلوگیری از آسیب‌ها را به دنبال خواهد داشت.

استاندار همدان قول تشکیل مجتمع رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان را در استان داد و افزود: سال گذشته بهزیستی همدان در کاهش آسیب‌های اجتماعی رتبه اول کشور را کسب کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی