پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۹۶
|
کد خبر: ۳۰۳۹
آیت الله شعبانی در دانشگاه صنعتی همدان تصریح کرد:

پیاده روی اربعین نمادی از عقلانیت است + گزارش تصویری

آیت الله شعبانی، امام جمعه همدان در همایش اربعین تا ظهور استان همدان گفت: از فلسفه های قیام امام حسین (ع) عقلانیت بشری است و پیاده روی اربعین نمادی از این عقلانیت به شمار می رود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، آیت الله حبیب شعبانی موثقی نماینده ولی وفیقه در استان و امام جمعه همدان که در چهارمین اجتماع دانشجویان اربعینی استان همدان به سخرانی پرداخت افزود: دشمنان از حرکت اربعین هراس دارند و سعی در مخفی کردن آن دارند.
وی افزود: راه حل های مشکلات جامعه امروز در گرو تمسک به امام و اهل بیت است.
آیت الله شعبانی در این مراسم ضمن درخواست از دانشجویان در تعمق و تفکر به فلسفه و ارزش اربعین گفت: اربعین دیگر صرفا یک حرکت مذهبی نیست بلکه حرکت در مسیری است که امام حسین به دنبال آن بود.
وی با تشریح نقشه دشمنان برای ایجاد ناامنی در مراسم اربعین و برهم زدن وحدت میان دولت ایران و عراق گفت: اربعین تقویت جایگاه سیاست ورزی مبتنی بر فرهنگ کربلا است که سیاست آن مذهبی و مذهب آن سیاسی است.
این مراسم با حضور دکتر حسن ختن لو ریاست دانشگاه صنعتی همدان ، سردار مهدی فرجی جانشین سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ، حجت الاسلام عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان همدان ، حجت الاسلام نظیری ریاست سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان و مسئولین دانشگاه صنعتی همدان و دانشجویان برگزار شد.
در این همایش ۲۴ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به قید قرعه به دانشجویان از طرف ستاد اربعین بسیج دانشجویی استان همدان و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان اهدا گردید.
همچنین ۶ کمک هزینه سفر کربلا نیز هم به دانشجویان شرکت کننده در مسابقات اربعین تا ظهور اهداد شد.
در این همایش با ایجاد نمایشگاه و با قراردادن دوربین های واقعیت مجازی با بازسازی واقعه عاشورا دانشجویان را با فرهنگ عاشورایی و وقایع روز عاشورا بیشتر آشنا شدند.

خبرنگار: بابائیان
عکس: علی معتبرنیا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی