پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۰۳
|
کد خبر: ۳۰۴۵
دکتر منصور غلامی در دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای استان همدان:

تاکید وزارت علوم بر کیفیت و امکانات در شان دانشجو است

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناور گفت: تاکید ما بر روی کیفیت و امکانات در شان دانشجو است لذا ساماندهی آموزش عالی کشور را به طور جدی شروع کردیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همدان که همزمان با آیین رونمایی لوگوی شبکه مراکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد، گفت: لازم به تاکید است که ما در بحث آموزش عالی باب ویژه ای برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و‌ مهارت آموزی باز کردیم که هم تکلیف قانونی و‌ هم تاکید راهکار اشتغال موثر، ‌مفید و سریع و‌هم راهکار تامین نیروی انسانی ماهر است.
وی تشریح کرد: در چند سال گذشته تب مدرک گرفتن بالا گرفت؛ درست است که درس خواندن در هر مقطعی خوب است اما وقتی خارج از برنامه پیش‌بینی‌های صریح باشد عوارض پیدا می‌کند پس باید برنامه‌ای پشت تربیت نیروهای انسانی وجود داشته باشد.
دکتر غلامی اظهار کرد: اکنون ‌هم‌ تهدید داریم و هم فرصت؛ تهدید این است که ما در سختی افتادیم و بسیاری از نیازهایمان را وارد می‌کردیم. فرصت، استعداد و هوش و جوانان خلاق و ‌توانمند و اساتید صاحب نگرش داده است که همه اینها را اگر به کار بگیریم از پس نیازهایی که در گذشته از دیگران می‌خریدیم، بر خواهیم آمد.
غلامی تشریح کرد: هر روز می‌بینیم کارهای جدیدی در حوزه‌های محتلف اتفاق می‌افتد؛ صنایع وزارت‌خانه‌ها در گرفتاری‌هایی که قرار گرفتند، به سمت دانشگاه‌ها روی آورده‌اند و اکنون روز به روز تعداد درخواست آن‌ها بیشتر می‌شود.
وی تاکید کرد: اکنون همه به این نتیجه رسیده‌اند که یک کاردان ماهر از سرمایه گذاری در بسیاری از طرح‌ها موفق‌تر است؛ این یک جریان جاری است.
منضور غلامی تشریح کرد: وقتی آمریکا از تحریم به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند چیزی بیش از این‌که فکر می‌کنند ما به مواردی که تحریم می‌کنند نیاز داریم نیست؛ هر بخش از این نیاز را که خودمان تامین کنیم فشار کمتر خواهد شد و عقب نشینی خواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: در این دو ‌سال بسیاری از تئوری‌ها، نگاه‌ها و امیدها عوض شد و با عنوان صحبت با رییس جمهور ایران وارد شدند اما این‌ها صادق نیستند و‌ نمی‌شود با آن‌ها وارد عمل شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: ما حتما به همت جوانان و اساتید و‌ منابعی که در اختیار داریم، توان علمی هر کاری را داریم.
منصور غلامی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی که بیشتر در حوزه بخش خصوصی است و ما مورد حمایت قرار دادیم.
پیشنهاد شده است در دیگر دانشگاه‌ها نیز دوره‌های مهارت آموزی در کنار دروس نظری آموزش داده شود؛ در وزارت علوم در بیش از ۹۷ دانشگاه این طرح اجرا می‌شود.
غلامی خاطر نشان کرد: برای اینکه توسعه اقصادی داشته باشیم، این مهارت‌ها مورد نیاز است.
وی یادآور شد: رهبری گفته‌اند نگذاریم عده‌ای دانسته یا از روی نادانی بین جوانان ناامیدی ایجاد کنند.
وی در پایان عنوان کرد: تاکید ما بر روی کیفیت و امکانات در شان دانشجو است لذا ساماندهی آموزش عالی کشور را به طور جدی شروع کردیم.

خبرنگار: میرزایی
عکس: علی‌احمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست